اعطای بیش از هزار و 600 مرخصی به زندانیان استان سمنان

بیش از هزار و 600 مورد نفر مرخصی از ابتدای سال به زندانیان سمنان داده شده که این مرخصی ها به صورت تشویقی از سوی قضات برای افرادی صادر شده است که یا اقدامات خوبی در کارگاه ها داشته اند و یا در برنامه های فرهنگی زندانها شرکت نموده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان سمنان، امید کهربایی مدیر کل زندانهای استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران درباره آخرین ارفاقات قانونی اعمال شده برای زندانیان استان سمنان، گفت: با پیگیری های صورت و با همکاری قضات و پیگیری رئسای زندان ها ارفاقات زیادی برای زندانیان استان سمنان گرفته شده است.

کهربایی با بیان اینکه این ارفاقات در زمینه های مختلف داده شده است، افزود: ارفاقات در قالب های تعریف شده است که این قالب ها شامل مرخصی، آزادی مشروط، استفاده از پا بندالکترونیک، عفو و یا تخفیف مجازات و اعطای مرخصی پایان دوره بوده است.

مدیرکل زندانهای استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از 1هزارو 600  مورد نفر به مرخصی تشویقی رفته اند، عنوان کرد: این مرخصی ها به صورت تشویقی از سوی قضات برای افرادی صادر شده است که یا اقدامات خوبی در کارگاه ها داشته اند و یا در برنامه های فرهنگی زندانها شرکت نموده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از 41 نفر با آزادی مشروط به آغوش خانواده بازگشته اند، افزود: در این میان 40 نفر از ارفاقات قانونی پابند الکترونیک و 32 نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات و بیش از 180 نفر مشمول مرخصی پایان حبس شده اند.

کهربای با اشاره به اینکه تلاش همکاران ما در اداره کل زندانها رفع مشکلات حداقلی خانواده های زندانیان است، عنوان کرد: خانواده زندانیان دچار بیشترین آسیب های اجتماعی و اقتصادی هستند و همکاران ما شبانه روز در تلاش هستند تا بتوانند با اقدامات مناسب از مشکلات خانواده ها بگاهند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha