برگزاری جشن نسیم مهر در شهرستان زاهدان 

  در راستای روز ملی حمایت از خانواده زندانیان مراسم جشن نسیم مهر در سینما هلال شهرستان زاهدان با حضور نخعی فرماندار زاهدان،محمد مرادی معاون سلامت ،اصلاح و تربیت زندان های استان،بهمن سرگزی سرپرست معاونت اداری و مالی زندان های استان و رئیس اداره حفاظت و اطلاعات ، رضا پیری رئیس اداره بازرسی و حجت الاسلام ابراهیم جهانتیغی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان و خانواده های زندانیان برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان وبلوچستان،مصطفی میرحسینی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان زاهدان دراین مراسم به رسالت انجمن های حمایت از زندانیان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی در مسیر کمک به خانواده ها و هویت بخشی اجتماعی است و نگذاریم خانواده پس از گرفتار شدن سرپرست یا نان آور خانواده به زندان براثر ارتکاب جرم ،دچار بحران و آسیب های اجتماعی شوند . با تدبیر و همراهی متولیان امرتوانستیم گا مهای موثری در جهت کمک به خانواده ها در امر ایجاد اشتغال ،درمان و... برداریم .

وی همچنین افزود:انتظار میرود خانواده ها در زمان آزادی و بازگشت سرپرست یا نان آوردر کانون گرم خانواده با گفتار درمانی و ایفای نقش اجتماعی نگذارند دوباره به سراغ ارتکاب بزه برود .

ایشان در ادامه با تشکروقدردانی از نقش حمایتی مدیرکل زندان های استان در تحقق برنامه های اقتصادی و... انجمن حمایت ،اظهار داشت،گفت: یقیناً تعامل و همکاری فی مابین توانسته ما را به این مرحله و سطح از فعالیت برساند و خدا راشاکریم توفیق خدمت را برای کمک به این قشر آسیب دیده فراهم ساخت و امید داریم تا رضایت خالق یکتا را در پی داشته باشد .

فرماندار شهرستان زاهدان ضمن تبریک پیشاپیش سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام از دست اندرکاران برگزاری این مراسم تشکر وقدردانی کرد و با بیان چندین روایات از زندگی امامان که در آنها پیرامون فضیلت خدمت به مردم در دیدگاه امامان و دین مبین اسلام با هدف رضایت خالق یکتا تاکید شده بود اشاره نمود .

نخعی در ادامه افزود:فرهنگ غنی اسلام پر از توصیه ها به انسان هاست و برهمین اساس باید به همه اقشار آسیب دیده اجتماع توجه داشت . اگر هر فردی بنا به هرمسئله و دلیل گرفتار زندان شده باید توجه مسئولین را دراین مسئله بیشتر کند تا ببیند چه میزان در این آسیب و مجرمیت نقش داشته است کدام زیر ساخت و... را باید فراهم می نمود تا سرنوشت این فرد اینگونه نمی شد فرد زندانی عائله نظام هست چه بسا این اتفاق می توانست برای ما بیفتد چه در جرائم عمد و یا غیرعمد . خانواده زندانی بی پناهترین خانواده در جامعه است .

وی همچنین با اشاره به اینکه زندانی در زمان آزادی و بازگشت به جامعه نیاز به بازاجتماعی شدن دارد و رفتار مردم میتواند نقش تاثیرگذاری در تحقق بازسازی گذشته تلخ آنها دارد و ضرورت حمایت از خانواده زندانی درجهت پیشگیری از آسیب های احتمالی را باید بطور جد مدنظر قرار دهیم تا ازآسیب پذیری مجدد آنها جلوگیری کنیم .

یقیناً مسئولین و متولیان امر در هرمسئولیتی که هستند از حیث وظیفه واجب و ذاتی باید خود را در قبال عائله نظام مسئولیت پذیر و توجه داشته باشند ، امروزه نهادهای ارزشمند همچون انجمن حمایت از زندانیان به صورت قانونی متولی این امر شده است و با بهره گیری از سیره علوی و نبوی و سیره ائمه و بزرگان صدراسلام تاکید کرد و بر ترویج و معرفی نهادهای حمایتی مخصوصاً انجمن حمایت در نزد مردم وجامعه سفارش نمود و گفت :فرزندان این قشر بخشی از آینده این مرزو بوم در مسیر تحقق موفقیت ها این نظام هستند پس نباید از خانواده زندانیان غافل شد . در پایان نیز از زندانیان موفق در عرصه ایجاد اشتغال و تعدادی از فرزندان آنها که در امر تحصیل موفق بودند با اهداء لوح و هدیه تقدیر شد .

انتهای خبر /

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha