برنامه‌های حمایتی زندانیان و خانواده‌های آنان با همراهی دستگاه قضایی به شکل مطلوب درجریان است

اولین جلسه قرارگاه اجتماعی زندان‌های استان به میزبانی دادگستری زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان زنجان، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مدیر کل زندان های زنجان با تبریک سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: کلیه برنامه های قرارگاه اجتماعی زندان همسو با اولویت سوم سازمان زندان ها بوده که بحمدا.. با همکاری و تعامل نزدیک دستگاه قضایی این اقدامات به صورت مستمر در زندان های استان در جریان است.

مدیرکل زندان های زنجان افزود: نام گذاری قرارگاه اجتماعی برای انجام برنامه های حمایتی از زندانیان به جهت آسیب های متعددی است که دامنگیر این افراد و خانواده های آنان بوده که در این خصوص علاوه بر کارهای فعلی نیازمند اقدامات جهادی هستیم .

بنیادی خاطرنشان کرد: زندانیان و خانواده های آنان همواره نیازمند توجه بوده و قطعاً با حضور مسئولین قضایی فرصت استفاده از ظرفیت های سایر دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به این افراد فراهم خواهد شد.

در ادامه این جلسه فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و رئیس قرارگاه اجتماعی زندان‌های زنجان ضمن گرامیداشت دهه کرامت بیان کرد: هدف اصلی از ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان ها مدیریت واحد برنامه‌های حمایتی زندانیان و خانواده های آنان بوده تا ضمن افزایش میزان اثرگذاری شرایط بازگشت مجدد این افراد به زندان به حداقل برسد.

فتحی در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب دستگاه قضایی استان در سال گذشته اظهار نمود :کاهش ۹ درصدی ورودی پرونده ها در سال ۱۴۰۱ مهم ترین دستاورد دستگاه قضایی استان بوده که در سطح کشور بی‌نظیر است.

رئیس قرارگاه اجتماعی زندان های زنجان خاطرنشان کرد: عدم حمایت صحیح و موثر از زندانیان و خانواده های آنان در حقیقت پرورش بالقوه مجرمین و بازتولید جرم در جامعه بوده که لطمات آن در آینده متوجه نظام خواهد شد.

در پایان این جلسه اعضای حاضر دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در خصوص دستیابی مطلوب به برنامه های قرارگاه اجتماعی زندان های استان ارائه نمودند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha