توجه ویژه به خانواده زندانیان، در دستور کار انجمن حمایت قرار دارد

پنجم خرداد ماه مصادف با روز ملی حمایت از خانواده زندانیان یا روز نسیم مهر نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، نامگذاری این روز، سند گویایی بر ضرورت حفظ کرامت انسانی زندانیان و خانواده های آنان است خانواده های که در معرض انواع آسیب های اجتماعی، فرهنگی، روانی و اقتصادی قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، خیرین نیکوکار از کشاورز تا کارمند و ...در روز ملی حمایت از خانواده زندانیان در سالن اداره کل زندان های استان فارس دور هم جمع شده بودند تا با کمک های نقدی و غیر نقدی خود از مبلغ به ظاهر کم ۱۰۰ هزار تومانی تا اندوخته خود یک سکه ۲۰۰ سوتی پارسیان تا مبلغ ۴۰۰ میلیون تومانی برای حمایت از خانواده زندانیان با هدف کاهش چشمگیر طلاق همسران زندانیان، ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری های اجتماعی و روانی، گرایش اعضای خانواده به مشاغل کاذب و تکدی گری نقش مهمی داشته باشند.

در این میان بهزاد شمس الدینی مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان فارس ۲۰ فقره وام به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بدون سپرده گذاری به خانواده های معرفی شده از طرف انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان فارس اهدا کرد.
به مناسبت گرامیداشت روز ملی نسیم مهر(روز حمایت از خانواده زندانیان) با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیر شعب بانک مهر ایران شعبه استان فارس و تعدادی از مسؤولین و خیرین استان با هدف جمع آوری کمک های خیرخواهانه برای خانواده های نیازمند زندانیان برگزار شد.

مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در مراسم گرامیداشت روز ملی نسیم مهر(روز حمایت از خانواده زندانیان) در جمع خیرین گفت:مشارکت های خیرین و نیکوکاران استان فارس و شهر شیراز در کشور مثال زدنی است.

این مقام ارشد قضایی فارس با بیان اینکه مجموعه دادگستری علاوه بر وظیفه ای که نسبت به خود مجرم دارد و مهم‌ترین وظیفه آن اصلاح بازپروری و بازگشت سالم مجرم به جامعه است و در کنار آن توجه ویژه به خانواده زندانی دارد.

بحرینی ادامه داد:در مواردی نسبت به خانواده زندانی از جمله درمانی، معیشتی ،امور رفاهی ،فرهنگی و آموزشی غافل نیستیم.

رییس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز بیان داشت: تلاش کرده‌ایم تا درآمدهای پایدار را جایگزین منابع درآمدی مقطعی کنیم و بتوانیم از مشارکت خیرین برای سرمایه گذاری و توسعه پایدار بهره مند شویم.

بحرینی اضافه کرد: تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع موجود جامعه و ادارات مختلف، زمینه اشتغال زندانیان برای درآمدزایی فراهم شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس نیز گفت:رسالت های سازمان زندان‌ها در رابطه با زندانیان و خانواده های آنان در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اشتغال، حرفه آموزی و بهداشت و درمان آنها است که یکی از مولفه ها بحث رفاه و معیشت خانواده زندانیان است.

محسن انصاری منش اضافه کرد: سازمان زندان‌ها اقدامات بسیار مناسبی در راستای توانمندسازی زندانیان در حوزه‌های فرهنگی، حرفه آموزی، اشتغال ، بهداشت و درمان انجام می دهد .

وی بیان داشت:مشکلات اقتصادی خانواده های زندانیان موجب بروز آسیب های اجتماعی برای آنها می شود و کمک به زندانی و خانواده آنها کمک به جامعه است.

وی ادامه داد:خانواده زندانیان، مجرم نیستند و باید به مشکلات آنها رسیدگی شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس اضافه کرد: زمانی که زندانیان دغدغه تامین معاش خانواده خود را داشته باشند بر اصلاح و تربیت خود در زمان زندانی بودن تمرکز لازم را ندارند.

انصاری منش تاکید کرد: تمام تلاش ما در انجمن حمایت زندانیان باید بر رسیدگی به مشکلات خانواده های زندانیان متمرکز شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس با اشاره به اینکه در سطح استان فارس ۱۶ انجمن حمایت از زندانیان وجود داردکه بالغ بر ۷ هزار خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

وی اظهار داشت:در انجمن حمایت مرکز شیراز بالغ بر ۱۰۰۰خانواده تحت‌ پوشش خدماتی از جمله آموزشی،درمانی و حقوق ، مزایا و معیشتی قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد:یکی از مولفه های اثر گذار در اصلاح و تربیت در زندان ها مقوله اشتغال است.

در ادامه مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان برگزار و غلامرضا کشاورز و علی فروغی پور به عنوان بازرسان انجمن حمایت برای یکسال انتخاب شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha