اختتامیه مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان استان تهران برگزار شد

سیزدهمین دوره مسابقات ورزش رورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان استان تهران با معرفی تیم‌های برتر خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، با حضور جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان تهران، عرب رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای استان تهران، حسین‌خانی بخشدار فشافویه و جمعی از ورزشکاران و پهلوانان و مسئولین اداره کل زندان‌های استان و ندامتگاه مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ویژه مددجویان استان تهران و همچنین نهمین دوره کشتی آزاد انتخابی مددجویان زندان‌های کشور گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی در گود زورخانه قاسم ابن الحسن(ع) ندامتگاه تهران بزرگ برگزار گردید.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان تهران در سخنانی با اشاره به برگزاری مسابقات زورخانه‌ای گفت: سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در کنار اقدامات مراقبتی که به حکم قانون وظیفه نگهداری و مراقبت از زندانیان را بر عهده دارد برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اشتغال و برنامه خرد و کلان دیگری را روزانه برای مددجویان تدارک دیده و در برنامه‌های خود گنجانده است.

جمیاری افزود: درزندانبانی اسلام به نوع و میزان جرم توجه نمی‌گردد و با همه زندانیان بر اساس حقوق شهروندی رفتار می‌گردد که از این جمله می‌توان به مقوله ورزش در زندان‌ها اشاره کرد. ورزش در برنامه‌های مختلف زندان‌ها گنجانده شده و به جهت تحرک کم زندانیان،ورزش صبحگاهی در کلیه زندان‌ها اجباری است.

وی اضافه کرد: از مهم‌ترین ورزش‌های مورد توجه در سازمان زندان‌ها، ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای می‌باشد که در این سال‌ها در زندان‌های کشور فراگیر شده است و هم اکنون 7 زورخانه در سطح زندان‌های استان تهران مشغول به فعالیت می‌باشد زیرا در کنار پرورش جسم و روح به مقوله فتوت و جوانمردی و گذشت و اخلاص در این ورزش توجه شده است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان تهران خاطر نشان کرد: با توجه به علاقه مندی مددجویان به ورزش زورخانه‌ای اداره کل زندان‌های استان آمادگی خود را جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود در هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان تهران و تعامل با فدراسیون‌های مختلف برای ورزش‌های دیگر را دارد

این خبر می‌افزاید: سیزدهمین دوره مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان استان تهران طی سه روز با شرکت تیم‌های ندامتگاه تهران بزرگ، دماوند، قزلحصار، ورامین، اردوگاه کاردرمانی فشافویه و بازداشتگاه اوین برگزار شد.

در این دوره برای اولین بار مددجویان در مسابقات انتخابی کشتی آزاد به رقابت پرداختند و با توجه به اهمیت موضوع، داوران رسمی ملی و بین المللی هیات کشتی تهران قضاوت این دوره از مسابقات را بر عهده داشتند.

شایان ذکر است این دوره از مسابقات با حمایت هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان تهران، هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی شهرستان ری و تربیت بدنی و فرمانداری شهرستان حسن آباد برگزار گردید که در پایان از نفرات و تیم های برتر با اهداء لوح و جوایز تقدیر گردید.

در مجموع، تیمی و انفرادی نتایج زیر به دست آمد:

کشتی آزاد تیمی: تهران بزرگ مقام اول، فشافویه مقام دوم، قزلحصار مقام سوم، ورامین مقام چهارم و دماوند مقام پنجم

کشتی پهلوانی تیمی: تهران بزرگ مقام اول، فشافویه مقام دوم، قزلحصار مقام سوم، دماوند مقام چهارم

تیم زورخانه ای: تهران بزرگ مقام اول، قزلحصار مقام دوم، فشافویه مقام سوم

رشته سنگ: تهران بزرگ مقام اول و دوم، ، قزلحصار مقام سوم

رشته میل سنگین: تهران بزرگ مقام اول ، قزلحصار مقام دوم وسوم

رشته چرخ تیز: فشافویه مقام اول، تهران بزرگ مقام دوم

رشته کباده: تهران بزرگ مقام اول

مجموع تیمی و هنرهای فردی باستانی: تهران بزرگ مقام اول، قزلحصار مقام دوم، فشافویه مقام سوم

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha