ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی درخصوص کمک به خانواده زندانیان گره‌گشا است

مدیر کل زندانیان های استان در کارگروه تخصصی مرکز خدمات اجتماعی پس از خروج و مدکاری زندان های استان گفت: سال گذشته تعداد خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان استان هزارو 239 خانواده بود که تعداد فرزندان این جامعه هدف دو هزار و 352 نفر بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان، «عبدی» با بیان این مطلب در مدت یادشده 910 بازدید در سطح استان در راستای حمایت از خانواده زندانیان انجام شده افزود: کمک های نقدی و غیر نقدی بیش از 36 میلیارد ریال بوده است.

وی متذکر شد: در بازیدها علاوه بر کمک های نقدی و غیر نقدی کمک های قضایی برای فرد زندانی در مقابل خانواده آنها انجام شده اعم از آزادی در لحظه توسط مقام های ارشد قضایی،آزادی مشروط،استفاده از پابندالکترونیک و.... که کمک شایانی به زندانی و به ویژه خانواده آنها شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته با همت خیرین و مردم نوعدوست بیش از 5 هزار سبد حمایتی در طرح های مختلف بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع و همچنین بیش از 7هزارو 700 غذا گرم نیز طبح و توزیع شده است.

وی تاکیدکرد: با توجه به این که در سال جدید نگاه ویژه به خانواده زندانیان نیازمند خواهیم داشت و تمامی بازید ها به طور هدفمند باید انجام شود اما مدیران عامل انجمن ها و روسای زندانیان از ظرفیت خیرین و گروه های جهادی در مباحث کمک به خانواده زندانیان که باعث گره گشا می شود غافل نشوند.

وی در بخشی از سخنان خود به آزادی 51 زندانی نیازمند که شرایط ستاددیه را نداشتندکه توسط همین خیرین انجمن ها آزاد شدند و افزود: از نگاه ما کارهای زندانی فقط در همان زندان پی گیری نمی شود بلکه بعد از آزادی هم توسط مرکز خدمات اجتماعی مراقبت بعداز خروج زندان ها مورد حمایت قرار می گیرد که فقط در سال گذشته 169 زندانی که شرایط داشتند به بانک های عامل معرفی و وام خود اشتغالی دریافت کردند.

مدیر کل زندان های استان گفت: یکی از کمیته های فعال در این مرکز کمیته صلح و سازش می باشد که در سال گذشته با همت مدکاران و شکات توانستیم 274 نفر در این کمیته پرونده های آنها به سازش ختم شده است.

«عبدی» افزود:در استای حمایت از خانواده زندانیان در قالب طرح پنچره فولاد تعداد 122 نفر از پرسنل با پرداخت 80 هزار ریال در ماه به حساب انجمن حمایت زندانیان جهت کمک به خانواده زندانیان واریز که این امر خداپسدانه در تمامی سطوح استان باید به یک فرهنگ تبدیل شود

. معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان گفت: در سال جاری توجه ویژه به فرزندان زندانیان در زمینه ادامه تحصیل،ازدواج و... پی گیری شود.

«آذرمهری»افزود: ارائه خدمات مشاوره روانشناسی به خانواده‌های زندانیان وزندانیان آزاد با استفاده از مراکز مشاوره برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: پیگیری جدی برنامه های قرارگاه اجتماعی زندان های استان و استفاده از ظرفیت بسیج می تواند کمک خوبی برای جامعه هدف باشد.

وی با اشاره به این که کارگروه قصاص در زندان های فعال شود و به طور ماهیانه نتایج آن را اعلام کنند عنوان کرد: از نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)،ستاداجرایی فرامین امام (ره) و.. در راستای اشتغال همسران زندانیان استفاده شود.

درادامه«الوندی» رئبس مرکز خدمات اجتماعی مراقبت بعد از خروج زندان های استان درباره مدکاری و بازدید ها صورت گرفته مطالبی را ارائه کرد و سپس مدکاران زندان های استان نکته نظرات خود را مطرح کردند. شایان ذکر است،این جلسه به مدت 2 ساعت از طریق وئدیو کنفرانس برگزار شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha