توصیه به صلح‌وسازش و استفاده از مجازات‌های جایگزین‌حبس در محاکم آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری استان گفت: بازدید های هدفمند با هدف ارتقاء سطح خدمات قضایی ارائه شده و رضایت مردم باید مستمر و مدوام در کل استان ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی،عتباتی رئیس کل دادگستری استان به هدفمند بودن بازدید ها و نظارتها از مراکز قضایی ، دادسرا و زندانها تاکید و گفت: باید در هر بازدید موارد خاصی مورد نظر ناظرین باشد تا نتیجه گرا و موثر واقع شود.

رئیس کل دادگستری استان افزود، همه تلاشها و زحمات همکاران برای حصول رضایتمندی هست خصوصاً در دستگاه قضایی این رضایتمندی بسیار حائز اهمیت است و نشان از عملکرد مطلوب دارد و اگر تلاشها بغیر از رضایت خداوند متعال باشد و کارهایمان رنگ و بوی خدایی نداشته باشد ذره ای ارزش نخواهد داشت.

مقام ارشد قضایی استان افزود، کسی که برای گره گشایی مردم قدم برمی دارد در واقع امر رهبری را اطاعت می کند و آرمانهای شهدا را که امنیت و آرامش مردم بود را عملی می کند. عتباتی در ادامه صحبتهای خود پس از بررسی میزان سازش در پرونده های استان گفت: باید به امر صلح و سازش اهتمام ویژه داشته باشیم و از ظرفیت شورای حل اختلاف نهایت بهره را برای برقراری سازش بین طرفین دعاوی و اختلافات مردم ببریم.

عتباتی در ادامه به استفاده حداکثری از مجازاتهای جایگزین حبس و تاسیسات ارفاقی در پرونده های کیفری تاکید کرد و گفت: می توان با شناسایی کمبودها و نیازمندیهای عمومی در سطح جامعه محکومان و مجرمین را در قالب مجازاتهای جایگزین حبس به رفع این نیازمندیها و کمک به حل مشکلات جامعه محکوم کرد و در بسیاری از مواقع خود محکومان از هم این احکام استقبال می کنند و در واقع تاثیرگذاری اصلاحی این احکام هم بیشتر از حکم حبس می باشد خصوصاً در خدمات عمومی رایگان و عام المنفعه که یک فرد بزهکار را در قبال جامعه مسئول می کند و برخی مسئولیتهای اجتماعی بر عهده فرد گذاشته می شود تا آن فرد احساس مسئولیت در قبال جامعه را لمس کند و آن را در مسیر زندگی خود عملی کند.

انتهای خبر/

توصیه به صلح وسازش و استفاده از مجازاتهای جایگزین‌حبس در محاکم آذربایجان‌غربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha