شاهنامه فردوسی در ندامتگاه فردیس نقالی شد

به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسمی در اندرزگاه بانوان ندامتگاه فردیس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز، در این مراسم آوا پورمهدی از نقالان و هنرمندان شهر کرج داستان‌های آزرم دخت و فرود سیامک را برای مددجویان نقالی کرد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

فواد ابراهیمیان میهمان این برنامه در خصوص جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در پاسداشت زبان فارسی مطالبی را بیان کرد و گفت: حضور زنان در بخش پهلوانی شاهنامه بسیار حضور فعالی است و هر کدام دارای شخصیت‌های متفاوت با کارکردهای گوناگونی هستند. شخصیت‌هایی مانند؛ رودابه، سیندخت، سودابه، تهمینه، گردآفرید، فرنگیس، جریره، منیژه و کتایون. در شاهنامه زنانی داریم که جنگجو و پهلوان هستند و دسته دیگر مانند آزرم دخت بر پادشاهی هم نشسته‌است.

ابراهیمیان در ادامه افزود: شاهنامه فردوسی مملو از راز و نیاز و ارتباط با خالق است و پهلوانان پیش از مبارزه از خالق طلب کمک می‌کنند و پس از پیروزی هم سجده شکر به جا می‌آورند. دعای دسته جمعی از دیگر نکاتی است که در شاهنامه به آن پرداخته شده است و لازم است تا ما با خواندن این داستان‌ها به این نکات توجه کنیم که ایرانیان همواره با خالق راز و نیاز کرده‌اند و خدا را همواره در ذهن داشته‌اند.

شعرخوانی، موسیقی و تقدیر از فعالان عرصه هنر و ادبیات از دیگر برنامه‌های این روز بود که برگزار شد.

برای دیدن عکس‌های بیشتر کلیک کنید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha