فرآیند چرخه اصلاح مجرمین با دقت در زندان‌های زنجان درحال اجراست

به منظور دستیابی به عملکرد زندان‌های زنجان به اهداف تعیین شده در سند تحول قضایی، اولین جلسه مشترک فی مابین مدیران و کارشناسان اداره کل زندان‌ها و اداره کل بازرسی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان زنجان، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مدیر کل زندان های زنجان با اشاره به سند تحول قضایی در خصوص اصلاح مجرمین گفت: چرخه اصلاح مجرمین دارای فرایند های بسیار متعددی بوده که از لحظه ورود زندانی به زندان آغاز و تا پس از آزادی زندانی استمرار دارد.

حسین بنیادی افزود: در این چرخه رعایت حقوق شهروندی زندانیان به عنوان وظیفه سازمان مد نظر بوده و در کنار آن توجه به بهداشت ،تغذیه، محیط زندگی، آموزش های رسمی و غیررسمی، اشتغال، حرفه آموزی ،حمایت از خانواده زندانیان و توجه به اشتغال زندانیان پس از آزادی به عنوان فرآیندی که در اصلاح مجرمین موثر است با جدیت از سوی همکاران زندان های استان در حال پیگیری است.

در ادامه این جلسه خمسه مدیرکل بازرسی استان بیان کرد: مهمترین نگاه سازمان بازرسی در اصلاح مجرمین مسئله محوری و کلان نگری در این موضوع بوده تا با اقدام به موقع و موثر،ضمن اصلاح فرآیندهای اجرایی، تعهدات سایر دستگاه‌های مرتبط نیز در این خصوص مورد ارزیابی قرار گیرد.

خمسه افزود: قطعا حضور کارشناسان حوزه بازرسی در دستگاه‌های اجرایی و قضایی صرفاً کمک به این مجموعه ها در اصلاح فرایند خدمت‌رسانی موثر به مردم است .

مدیرکل بازرسی استان افزود: توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در جهت حل مشکلات مردم و بهره‌گیری درست از منابع موجود برای دستیابی به اهداف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی اصلی ترین هدف در برنامه حضور کارشناسان بازرسی در دستگاههای خدمت رسان است لازم به توضیح است در پایان این جلسه کارشناسان اداره کل بازرسی استان جهت استقرار و ارزیابی عملکرد زندان های استان زنجان در اجرای تکالیف سند تحول قضائی از سوی مدیر کل بازرسی معرفی شدند.انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha