روانشناسی و روان‌درمانی دانش‌محور و کاربردی، عنصر اصلی چرخه اصلاح‌وتربیت زندانیان است

مراسم روز روانشناس و مشاور با حضور روانشناسان زندان های استان خراسان رضوی در سالن همایش‌های اداره کل زندان های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان رضوی؛ در مراسم گرامیداشت روز روانشناس با حضور روانشناسان زندان های استان، جانفدا مدیرکل ضمن قدردانی از اقدامات موثر واحد بهداشت و درمان به خصوص در زمینه سلامت روان، گفت: روانشناسان در زندان ها رسالتی حساس و کارآمد بر دوش دارند و آن شناسایی ابعاد شخصیتی زندانیان ، تشخیص عوامل موثر در ارتکاب جرم و تجویز مسیر اصلاح و درمان این قشر آسیب دیده است که اگر این فرآیند بدرستی و بر پایه علم و دانش و تجربه صورت گیرد چرخه اصلاح و تریبیت و بازاجتماعی شدن افراد بزهکار بدرستی صورت می‌گیرد.

روانشناسی و رواندرمانی دانش محور و کاربردی عنصر اصلی چرخه اصلاح و تربیت زندانیان است

جانفدا در ادامه افزود:هدف زندانبانی اسلامی توانمندسازی فردی و اجتماعی زندانیان و پیشگیری از وقوع مجدد جرم توسط زندانیان است و باهمین رویکرد روانشناسان درزندان با ارائه خدمات سلامت روان، می‌توانند به زندانیان کمک کنند تا با فراگیری موضوعاتی مانند مهارتهای زندگی ، مدیریت خشم، درمان اعتیاد ، اشتغال پایدار و سایر مواردی که به فعالیت مجرمانۀ آن‌ها منجر شده است، به سازگاری اجتماعی برسند.

وی در ادامه به ارتقا سطح علمی کارکنان حوزه سلامت روان در جهت نوآوری و خلاقیت در ارائه بهتر خدمات این حوزه به زندانیان تاکید کرد.

شایان ذکر است در پایان نیز با اهداء لوح تقدیر از خدمات جامعه روانشناسی زندان های استان قدردانی شد.

پایان خبر/ .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha