مرکز معاضدت و مشاوره حقوقی ویژه خانواده زندانیان استان قزوین افتتاح شد

طی مراسمی مرکز معاضدت و مشاوره حقوقی ویژه خانواده زندانیان در انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در آیین افتتاح این مرکز که در انجمن حمایت از زندانیان استان انجام شد؛ گفت: خانواده زندانیان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و در معرض آسیب های مختلف اجتماعی قرار دارند و به همین خاطر در ابعاد مختلف باید مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

وی افزود: وقتی فردی به زندان گرفتار می شود، خانواده او نیز دچار مشقت و سختی می شود و گاهاً فشارهای اجتماعی باعث می شود که اعضای خانواده زندانیان نیز مرتکب برخی جرائم و شاید گرفتار زندان شوند و باید همه تلاش کنیم که اینگونه مسائل و مشکلات گریبان گیر خانواده مددجویان نشود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: دستگاه قضایی استان از زمانی که فردی وارد زندان می شود برای آزادی او نیز تلاش می کند و قطعاً خانواده ها نیز پیگیر آزادی زندانی خود خواهند بود و در همین راستا راه اندازی مرکز معاضدت و مشاوره حقوقی ویژه خانواده زندانیان می تواند با مشاوره صحیح آزادی مددجویان را در چارچوب قانون تسریع کند.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: در این مرکز مشاوران حقوقی متخصص حضور داشته و از ظرفیت سایر نهادهای مرتبط نیز استفاده خواهد شد و خانواده مددجویان می توانند با مراجعه به این مرکز در راستای پیگیری پرونده های مددجوی خود و همچنین مراودات اجتماعی، مشاوره حقوقی دریافت کنند.

گفتنی است این مرکز با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مدیرکل زندان های استان، مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان راه اندازی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha