برگزاری محفل انس با قرآن در بازداشتگاه خرم‌آباد

در ادامه محافل قرآنی ویژه ماه رمضان زندان‌های لرستان، محفل انس با قرآن در بازداشتگاه خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، محفل انس با قرآن با حضور حجت الإسلام والمسلمین عبدالهی مدیر حوزه‌های علمیه استان لرستان در بازداشتگاه خرم آباد برگزار گردید.

عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان در این مراسم گفت: عباراتی مثل صبر، گذشت و اغماض در بخش‌های مختلفی از قرآن و روایات تکرار شده است.

وی عنوان کرد: گذشت هم ریشه دینی دارد و هم ریشه فرهنگی؛ از اواخر سال ۹۸ تا کنون به واسطه فرهنگ گذشتی که به ویژه در قوم لُر می‌توانیم جویای آن باشیم، با گذشت شکات، ۱۶۳۰ نفر از زندانیان زندان‌های استان لرستان آزاد شده‌اند. البته گذشت فقط مختص به بخشش در زندان نیست و در سطح جامعه مصادیق بسیار زیادی دارد.

مدیر کل زندان‌های لرستان در ادامه افزود: عبارت صبر نیز در قرآن به آن اشاره شده که مصادیق مختلفی دارد. هم در مصیبتها، هم در مسائل و مشکلات و هم در امورات دینی مانند صبر بر گرسنگی و تشنگی در ماه رمضان می‌شود از صبر بهره برد.

کشوری اظهار داشت: اغماض و چشم‌پوشی باید در وجود ما تقویت شود تا بوسیله چشم‌پوشی ما از گناه و اشتباه دیگران، مسائل و مشکلات بعدی مانند پرخاشگری و خشونت و... به وجود نیاید.

در ادامه این مراسم، حجت الإسلام والمسلمین عبدالهی مدیر حوزه‌های علمیه استان لرستان، ماه رمضان را بهترین فرصت برای دعا و نیز دعا برای ظهور را بهترین دعا دانست.

وی بیان داشت: حل مشکلات جامعه امروزی ما در گرو ظهور امام زمان (عج) است.

در پایان این مراسم قاری برجسته استانی، آقای چراغی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و این مراسم بعد از نماز جماعت و صرف افطاری به پایان رسید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha