خانواده زندانیان چهارمحال‌وبختیاری بر خوان کرم خیرین افطار کردند

بیش از 400 نفر از خانواده زندانیان در ضیافت خیرین استان چهارمحال‌وبختیاری روزه خود را افطار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، ضیافت افطار خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان مرکز استان با حضورمدیر کل زندانها، مقامات قضایی، هنرمندان استان و خیرین حامی خانواده زندانیان برگزار شد.
مدیر کل زندان های استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان گفت: خانواده با توجه به نقش مهم و چند وجهی که دارد، می‌تواند به کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی کمک کند. از آنجا که پیشگیری از رفتارهای مجرمانه و آسیب‌های اجتماعی مقدم بر اصلاح مجرم بوده نقش خانواده اساسی و بدون جانشین است.
حیدری از خانواده های زندانیان خواست تا آموزه های دینی را در فرزندان تقویت کنند و افزود:یکی از عوامل اساسی شکل‌گیری شخصیت فرزند در خانواده، والدین هستند که آداب و رسوم، نحوه برخورد و ارتباط با محیط و بسیاری از واکنش‌های اجتماعی راآموزش می دهند.
وی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در زندگی اجتماعی افزود: هر جامعه ای برای اثبات و رشد و بالندگی نیاز به سلامت جسمی و روانی دارد.
و توجه به مساله حجاب از ضروریات یک جامعه محسوب می شود. برای دستیابی به اهداف تربیت دینی، توسعه فرهنگ متعالی حجاب و عفاف اهمیت ویژه ای دارد و عفاف نیز یکی از فضایل اخلاقی است که همواره در تعالیم اسلام جایگاه والایی داشته و توجه به آن مهم است. در روایات متعددی عفاف بهترین عبادت شمرده شده و امام علی(ع) آن را بهترین خوی و خصلت و سرمنشأ هر خیر و نیکی خوانده است.
در ادامه مدیر کل زندان های استان از دو بانوی محجبه فرزند زندانی با اهدای گل و هدیه تجلیل کرد.
مدیر عامل انجمن حمایت نیز با قدردانی از خیرین هم استانی که مقدمات برگزاری ضیافت افطار خانواده های زندانیان را فراهم کردند گفت : با مبلغی بالغ بر 600 میلیون ریال بیش از 400 نفر از این خانواده ها بر سفره کرم متولد ماه رمضان نشستند.
قادری اشتغال را اولویت مهم انجمن معرفی کرد و افزود: توانمند سازی خانواده با ایجاد شغل دائمی و ثبات اقتصادی ممکن خواهد شد.
برنامه ضیافت با اجرای برنامه های هنری، سرود ، تواشیح و تجلیل از خیرین همراه با انجمن حمایت ادامه یافت.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha