بیش از ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به زندانیان و خانواده‌هایشان  اعطا شده است

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز، عملکرد این نهاد حمایتی در سال 1401 را تشریح کرد و از اعطای بیش از ۱۹میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به زندانیان آزاد شده و خانواده زندانیان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، محمود قربانی گفت: مستمری نقدی واریز شده به حساب خانوارهای زیرپوشش در سال گذشته جمعاً به مبلغ 26 میلیارد و 497 میلیون ریال بوده است که به حساب بیس از 1000 خانواده واریز شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز افزود:مبلغ یک میلیارد و 242 میلیون ریال به حساب دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش، کمک هزینه تحصیلی واریز و تعداد 200 بسته لوازم التحریر بین فرزندان محصل زندانیان توزیع شده است.
قربانی تاکید کرد: توانمندسازی خانواده زندانیان اولویت اصلی انجمن است و انجمن حمایت زندانیان شیراز در راستای توانمندسازی شغلی خانواده های زندانیان، تعداد قابل توجهی کارگاه های آموزشی و مهارتی برگزار کرده است و دغدغه انجمن تلاش در راستای ایجاد اشتغال و کسب و کار برای این خانواده ها است و این امر به همت جمعی و تلاش همه جانبه مسئولین و دست اندرکاران و خیرین محقق می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته مبلغ 7میلیارد و 400 میلیون ریال، تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال و کارگشایی خانواده زندانیان و مبلغ 11میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال زندانیان آزاد شده زیرپوشش مرکز مراقبت بعد از خروج با سود 4 درصد بصورت اقساط 36 ماهه پرداخت گردید.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز گفت: انجمن حمایت زندانیان شیراز با بهره گیری از دو تیم مجزا نسبت به آزادسازی زندانیان و رضایت شاکیان پرونده آنان اقداماتی انجام داده است و کمیته سفیران صلح و دوستی و خادمیاران امام رضا (ع) در این زمینه همکاری می کنند و تعداد 103 زندانی با همکاری خیرین به مبلغ 14میلیارد و 747 میلیون ریال آزاد و به کانون خانواده بازگشتند، همچنین برای اخذ رضایت شکات مبلغ 12 میلیارد و 70 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه از طریق معرفی به بانک پرداخت گردیده است.
قربانی ادامه داد: کمک ها در حوزه های مختلف انجام می شود و در زمینه بهداشت و درمان زندانیان مبلغ 495 میلیون ریال و مبلغ 80 میلیون ریال برای درمان خانواده های زندانیان پرداخت شده است.
وی یادآور شد: تهیه 159 عدد دندان مصنوعی برای زندانیان به مبلغ 984 میلیون ریال، معرفی به مراکز پزشکی (بیمارستان ها و درمانگاه ها) 160 مورد، معرفی خانواده ها به کلینیک دندانپزشکی و عینک سازی 112 مورد و خرید شیرخشک برای کودکان شیرخوار و بسته های بهداشتی برای زندانیان زن... از دیگر اقدامات در این حوزه می باشد.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز اظهار داشت: بسته های حمایتی (مرغ، گوشت، برنج، رب گوجه فرنگی، روغن، ماکارونی، سویا و ...) بین 1142 خانواده نیازمند زندانیان توزیع شده است.
قربانی افزود: مبلغ 8میلیارد و 770 میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن از طریق بانک های عامل به خانواده ها اعطا شد و همچنین مبلغ 360میلیون ریال از طرف انجمن به صورت ودیعه مسکن به دو مددجوی نیازمند پرداخت شد.
وی اضافه کرد: در مجموع هزینه های حمایتی ویژه خانواده زندانیان 23میلیارد و 665 میلیون ریال و هزینه های حمایتی ویژه زندانیان 17 میلیارد و 682میلیون ریال بوده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha