تلاش موثر مددکاران زندان‌های البرز در اخذ رضایت از ۲۰ پرونده قصاص

 در سال گذشته و به همت مددکاران و مسئولان زندان‌های استان البرز ۲۰ پرونده قصاص نفس با دعوت از اولیای دم و تشکیل جلسات اصلاح ذات البین منجر به اخذ رضایت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز، علی چهارمحالی مدیر کل زندان‌های استان با اعلام این خبر افزود: از این ۲۰ پرونده ۱۲ پرونده به صورت قطعی و ۸ پرونده به صورت مشروط منجر به رضایت اولیای دم شده است.

چهارمحالی افزود: در قرآن کریم هدف از قصاص حفظ حیات عمومی اجتماع و پیشگیری از تکرار قتل ذکر شده، اما در قرآن توصیه به گذشت و بخشش نیز مد نظر قرار گرفته است، لذا مددکاران و مسئولان زندان‌ها در این پرونده‌ها با در نظر گرفتن حق و حقوق خانواده مقتول اقدام به ایجاد صلح و سازش می‌کنند.

مدیر کل زندان‌های استان البرز با اشاره به موقعیت‌هایی که منجر به وقوع قتل می‌شود اظهار داشت: در اکثر مواقع عدم کنترل خشم، غرور بیش از حد، عدم تفکر، فشارهای روحی و روانی، اختلافات خانوادگی، کینه ورزی و غیره منجر به وقوع قتل می‌شود، که این امر باید در سطح جامعه و به صورت گسترده آموزش داده شود.

چهارمحالی افزود: بخشش فرد قاتل بسیار دشوار است و گاهی مددکاران چندین سال برای اخذ رضایت در یک پرونده تلاش می‌کنند و این تلاش گاه تا پای چوبه دار ادامه دارد و خانواده مقتول به سختی اما با مناعت طبع حاضر به بخشش می‌شوند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha