ضیافت افطار زندانیان در کنار خانواده‌هایشان در زندان مرکزی اهواز

به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، در مراسمی با حضور آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، دادستان مرکز استان، مدیرکل زندانها و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، زندانیان زندان مرکزی در محوطه این ندامتگان در کنار خانواده خود افطار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، غلامرضا روشان مدیرکل زندانهای استان در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به مهیمانان؛ گفت : دیدگاه اصلاحی و تربیتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به زندانی و خانواده آن می باشد در دنیا بی نظیر است و این نگاه برگرفته از احکام نورانی اسلام است .

وی با بیان اینکه برای هنجار پذیری زندانیان علاوه بر کار فرهنگی بیش از 100 رشته به زندانیان آموزش داده می شود؛ افزود : در سال گذشته با تعامل با دستگاه های متولی امر آموزش بیش از 5168 گوهینامه حرفه آموزی برای زندانیان در سطح استان خوزستان صادر شده است.

مدیرکل زندانهای خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر 260 زندانی جرایم غیر عمد در خوزستان تحمل حبس می کنند ، افزود : با توجه به جمعیت استان اگر هر نفر 10 هزار تومان به ستاد دیه کمک کنند ، همه این زندانیان آزاد و به آغوش گرم خانواده باز می گردنند.

صادق جعفری چگینی دادستان مرکز استان و رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان شهرستان اهواز با بیان اینکه برنامه های فرهنگی تربیتی مدیرکل زندانهای استان در نوع خود بی سابقه است؛ افزود :تأمین امنیت جامعه وظیفه اصلی حاکمیت است ، ضمن برخورد قاطع با قانون شکنان و تامین این نیاز اسی مردم، در کنار آن هدایت و کمک به بازگشت سعادتمندانه زندانی به جامعه را نیز با استفاده از برنامه های اصلاحی و تربیتی و نهادهای قانونی از وظایف خود می دانیم .

آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان اعمال زیادی سفارش شده است ، تصریح کرد : بهترین عملی که در ماه میهمانی ضیافت الله باید انجام دهیم عملی است که سبب شود امام زمان در شب قدر ما را انتخاب کند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان یک مسابقه است؛ خداوند متعال مسابقه قرب اللهی را شروع کرده، شب قدر؛ امام زمان مربی این اردوی معنوی یازانش را انتخاب میکند.

وبا بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) دو رتبه تمام دارایی خود را با خدا تقسیم کرد و همین خاطر به کریم اهل بیت معروف است، افزود : مردم نوع دوست و کریم خوزستان با کمک 10 هزارتومانی خود در این ایام شادی را به خانواده زندانیان هدیه کنند.

در پایان این مراسم از طرف انجمن حمایت شهرستان اهواز به 81 خانواده زندانی بسته معیشتی اهداء شد.

ضیافت  افطار زندانیان در کنار خانواده هایشان در زندان مرکزی اهواز

ضیافت  افطار زندانیان در کنار خانواده هایشان در زندان مرکزی اهواز

ضیافت  افطار زندانیان در کنار خانواده هایشان در زندان مرکزی اهواز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha