افتتاحیه شصت و دومین خانه قرآنی استان البرز در ندامتگاه‌ قزلحصار

با مجوز سازمان دارالقرآن‌کریم استان البرز، فعالیت‌های قرآنی زندانیان قزلحصار در سامانه جامع‌ترین بانک اطلاعات خانه‌های قرآنی کشور ثبت می‌شوند.

به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی اداره‌ کل زندان‌های استان تهران، در آئین تجلیل از حافظان و قاریان ندامتگاه‌ قزلحصار، با حضور معاون فرهنگی قرآنی سازمان تبلیغات‌اسلامی، پروانه فعالیت شصت و دومین خانه قرآنی استان البرز با عنوان خانه قرآن و عترت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ندامتگاه قزلحصار اعطاء شد.

حجت‌الاسلام صفوی معاون فرهنگی قرآنی سازمان تبلیغات‌ اسلامی استان البرز در ندامتگاه قزلحصار با تأکید به همه‌گیری فعالیت قرآنی در این زندان‌ افزود: آیات زیادی در فضیلت تلاوت و انس کلام‌الله مجید آمده است و اینکه در روایات داریم که اهل آسمان اماکن، خانه و دل‌هایی که در آن قرآن تلاوت می‌شود را مانند ستاره‌ای که در زمین می‌درخشد می‌بینند.

صفوی در جمع زندانیان دارالقرآن ندامتگاه‌ قزلحصار افزود: آیات قرآن سرشار از نور خداست که در جان شما دمیده می‌شود و خوشا به حال آنانی که دراین فرصت حبس، توفیق درخدمت بودن قرآن نصیب‌شان شده است.

وی ضمن تقدیر از متولیان اصلاح و تربیت گفت: ثبت زندانیان در سامانه خانه‌های قرآنی این فرصت را برای آنان فراهم می‌کند تا حافظان، قاریان و خادمان قرآنی دارای شناسنامه قرآنی شوند و با تمسک به کلام‌الله مجید و نور قرآن، گذشته خود را جبران کنند.

مدیر ندامتگاه قزلحصار در ادامه افتتاحیه خانه قرآنی سردار قاسم سلیمانی گفت: دارالقرآن ندامتگاه قزلحصار یکی از دارالقرآن‌های برتر و نمونه کشوری است که همه ساله در مسابقات استانی و منطقه 2 کشور، خوش درخشیده است.

اشکان کمالی گفت: در حال حاضر 304 زندانی از حفظ 1جزء تا کل قرآن در این مرکز مشغول هستند که هر کدام به عنوان مربی و سر گروه در اندرزگاه‌ها، زندانیان متقاضی به علوم قرآنی را تحت پوشش قرار داده‌اند.

شایان ذکر است در این آئین از 11زندانی قزلحصار مقام‌آور در مسابقات منطقه 2 کشوری از بین زندان‌های استان تهران، گلستان، مازندران و البرز، به عنوان منتخبین استان تهران حائز مقام و رتبه شده‌اند، تقدیر شد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha