کلنگ کارگاه اشتغال زندان مرکزی به زمین زده شد

با حضور دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان، مدیرکل زندان‌های استان وجمعی از مسؤلین قضایی، عملیات اجرایی ساخت کارگاه اشتغال زندان مرکزی به مساحت 400 مترمربع برای توسعه اشتغال زندانیان این زندان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: از همه ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه اشتغال زندانیان استفاده گردیده تا اولویت اول سازمان تحقق یابد. این کارگاه با مساحت 400 مترمربع شامل 200 مترمربع فضای کارگاهی و 200 مترمربع فضای خوابگاهی ، با مشارکت بنیاد تعاون زندانیان برای راه اندازی وتولید فلاسک چایی ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه برنامه های اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان افزود: با راه‌اندازی این کارگاه در زندان مرکزی، حداقل برای 50 نفر از زندانیان اشتغال ایجاد خواهد شد؛ تا علاوه بر یادگیری حرف شغلی مناسب، درآمدی برای خانواده‌هایشان داشته باشند.

بهرامی بیان داشت: به حول قوه الهی و با مساعدت و همراهی نزدیک مسؤلین قضایی استان، زمینه اشتغال برای زندانیان در زندان مرکزی در بخش های مختلف از جمله تولیدی، صنعتی، صنایع دستی و... فراهم است و زندانیان پس از کسب مهارت در شغل مورد نظر مشغول بکار می شوند.

مدیرکل زندان‌های استان در پایان ضمن دعوت همکاری ازهمه کارآفرینان، تولیدگران و صنعت کاران برای توسعه برنامه های شغلی زندانیان، خاطر نشان کرد: توسعه اشتغالزایی در زندان‌ها، یکی از مهمترین برنامه های اصلاحی و تربیتی برای تغییر سبک زندگی زندانیان است و با ایجاد شغل و درآمد سالم، بارقه امید و زندگی سالم در آنان احیا می شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha