۲۱۵ قاضی همزمان به زندان‌های آذربایجان غربی آمدند

بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۰ بهمن دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با همراهی ۲۱۵ نفر از مدیران قضایی، قضات از زندانها بازدید و با زندانیان دیدار چهره به چهره کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی ، عتباتی رئیس کل دادگستری استان در حاشیه این بازدید در آیین آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی شرکت و به ایراد سخن پرداخت.

عتباتی هدف از بازدید را بررسی وضعیت خدمت رسانی در زندان و نیز شناسایی زندانیان مستحق عفو مقام معظم رهبری خواند و گفت تیم های حاضر از قضات بازدید کننده در این امر افراد واجد شرایط را شناسایی و معرفی نمایند.

عتباتی با اشاره به کمک‌های نیکوکارانه به ستاد دیه گفت در سال جاری قریب به سی میلیارد تومان کمک‌های مردمی در ستاد دیه جمع آوری شده و تعداد کثیری از زندانیان مالی و غیر عمد از زندان آزاد شده‌اند.

وی اشتغال زندانیان را هم در استان بسیار چشمگیر دانست وگفت به همت مقامات قضایی، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و همکاران زندان اکنون ۲۰۰۰نفر از مددجویان در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی مشغول به کار و حرفه آموزی هستند. رئیس کل دادگستری استان به آمار سازش ها در دستگاه قضایی استان هم اشاره و گفت ۳۲درصد پرونده ها با صلح و سازش خاتمه یافته که از این مقدار تعداد ۴۵ فقره پرونده قتل عمد به سازش ختم شده است.

عتباتی مددجویان را مورد خطاب قرار داد و گفت: باید فرصت‌های عفو و شرایط آزادی را که فراهم شده است قدر بدانند و برای زندگی و آینده خود تدبیری بیاندیشند تا هیچ وقت راهشان به زندان نیفتد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و فتحی مدیر کل زندانهای استان هم در این مراسم به بیان مطالبی پرداختند و مراسم با برگزاری جشن پیروزی انقلاب با هنرنمایی گروه‌های هنری مددجویان ادامه پیدا کرد.

در پایان این مراسم تعداد ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی به کمک ستاد دیه استان آزاد شدند. این بازدید پس از ۵ ساعت به پایان رسید.

انتهای خبر/

بازدید ۵ ساعته رئیس کل دادگستری‌و ۲۱۵ قاضی از زندان‌های آذربایجان غربی بازدید ۵ ساعته رئیس کل دادگستری‌و ۲۱۵ قاضی از زندان‌های آذربایجان غربی بازدید ۵ ساعته رئیس کل دادگستری‌و ۲۱۵ قاضی از زندان‌های آذربایجان غربی بازدید ۵ ساعته رئیس کل دادگستری‌و ۲۱۵ قاضی از زندان‌های آذربایجان غربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha