گذشت از قصاص قاتل در پای چوبه دار
 چهل و سومین پرونده گذشت اولیاء دم پای چوبه دار در زندان خوی

 چهل و سومین پرونده اجرای حکم قصاص با بخشش و گذشت اولیاء دم از اجرای حکم، پای چوبه دار به حرمت نام والای حضرت زهرا(س) در آذربایجان غربی بسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی ،چهل و سومین سازش و بخشش اولیاء دم از قصاص قاتل، پای چوبه دار امروز صبح در زندان شهرستان خوی رقم خورد.

دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان با اعلام این خبر بیان داشت: صبحگاه روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه حین اجرای حکم قصاص نفس محکوم علیه با هویت ا-ت ، باتلاش مقامات قضایی ومددکار، رئیس و کارکنان زندان خوی منجر به مصالحه شد.

خانواده مقتول با گذشت از حق قصاص خود پای چوبه دار، محکوم علیه ۲۸ ساله از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

این پرونده در سال ۱۳۹۹ طی نزاع بین دو جوان در یکی از بازارهای شهرستان خوی اتفاق افتاده بود و خانواده مقتول مصرانه اجرای حکم اعدام را از مقامات عالی قضایی خواستار بودند.

صبح امروز بعد از رایزنی و مشاوره های مکرر و مستمر مددکار اجتماعی و رئیس زندان همچنین معاون دادستان و مراجع قضایی با مادر و خواهر مقتول در صبحگاه روز پنج شنبه 29 دی ماه میان صلوات های بلند حاضرین رضایت خود را به قاتل اعلام کردند.

مادر و خواهر مقتول در بین مسئولین قضایی، زندان و معتمدین کمیته صلح دادگستری شهرستان خوی حضور یافتند و اعلام کردند به نام بلند حضرت زینب (س) و حضرت زهرا(س) از قصاص خون فرزند جوان خودمان می گذریم .

عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تقدیر از خانواده بزرگوار اولیاء دم که در مناسبت پرفیض و زیبا موجبات جلوه این امر بزرگ خداپسندانه را موجب شدند گفت :این امر موجب خوشنودی خداوند دانست و گفت که لذتی که در بخشش است در انتقام نیست و گذشت باعث آرامش خاطر و قلع ماده نزاع به معنای واقعی می کند.

انتهای خبر/

گذشت اولیاء دم شهرستان خوی از قصاص قاتل پای چوبه دار گذشت اولیاء دم شهرستان خوی از قصاص قاتل پای چوبه دار گذشت اولیاء دم شهرستان خوی از قصاص قاتل پای چوبه دار گذشت اولیاء دم شهرستان خوی از قصاص قاتل پای چوبه دار

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha