راه اندازی گلخانه آموزشی در زندان مرکزی شیراز
راه اندازی گلخانه آموزشی در زندان مرکزی شیراز

سالن گلخانه آموزشی زندان مرکزی شیراز در زمینی به مساحت 100 متر مربع و با همکاری مرکز آموزش حرفه آموزی و تحت نظارت مربی کشاورزی این اداره تأسیس و راه اندازی گردید.

به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیر زندان مرکزی شیراز گفت: گلخانه آموزشی، با سیستم گرمایشی، سرمایشی و سیستم رطوبت سنج به صورت تمام اتوماتیک راه اندازی شده لست.

روح اله رضایی دانا افزود: در اولین کشت گلخانه، خیار سبز و گوجه فرنگی با مشارکت و آموزش همزمان زندانیان انجام و در حال حاضر کشت خیار سبز در حال ثمردهی و گوجه فرنگی هم از دو هفته آینده قابل برداشت می باشد.

وی اضافه کرد: پس از راه اندازی گلخانه و کاشت خیار سبز و گوجه فرنگی، تعداد  160 نفر از زندانیان و 30 نفر از کارکنان وظیفه در دوره آموزشی کشتکار گلخانه شرکت کردند و نسبت به یادگیری عملی کاشت گلخانه ای آموزش و از نزدیک با فرایند مراحل کاشت، داشت و برداشت آشنا شده اند.

مدیر زندان مرکزی شیراز یادآور شد: تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت توسط زندانیان و کارکنان وظیفه و در تعامل با مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای انجام شده است و به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون های کتبی و عملی شوند گواهینامه مهارت اعطاء می گردد.

شایان ذکر است پس از پایان برداشت، مراحل کاشت جدید در گلخانه  و برگزاری دوره های حرفه آموزی در رشته های مربوطه انجام می گردد. 

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha