رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با میانجیگری مسئولان قضایی در هرمزگان

رییس کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با میانجیگری مسئولان قضایی و تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی با اعلام این خبر افزود: با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به منظور تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده های قصاص نفس، پرونده ای با موضوع قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای مفاد ماده ۸ قانون شوراهای حل اختلاف و در نتیجه پیگیری های مستمر  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با همکاری اعضای شورای حل اختلاف و معتمدان محلی پس از برگزاری نشست های متعدد با حضور اولیای دم، این پرونده منجر به سازش شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: این حکم قصاص قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و خانواده مقتول نیز بر آن اصرار داشتند اما در نتیجه میانجیگری مسوولان قضایی و پیگیری های اعضای شورای حل اختلاف، اولیای دم با استناد به عفو و رافت اسلامی رضایت خود را در شب قبل از اجرای حکم اعلام نمودند.

قهرمانی یادآورشد: با اعلام رضایت اولیای دم در خصوص این زندانی، تعداد محکومان به قصاص که از ابتدای امسال در استان هرمزگان از مجازات رهایی یافته‌اند به ۱۰ نفر رسیده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha