مکتب سلیمانی می‌تواند هر یک از جوانان این سرزمین را به سلیمانی دیگری تبدیل کند

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در زندان های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری، مراسم سومین سالگرد شهادت سردار دلها در زندان های استان با دعوت از سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) و با مشارکت زندانیان، سربازان و کارکنان زندان های استان برگزارشد.

علی گرجی نویسنده کتاب«درمکتب حاج قاسم» در مراسم یادبود شهید سلیمانی ضمن تسلیت فقدان اسطوره مقاومت گفت: درزندگی عارفانه این ژنرال شهید ظرافت‌ و حقایقی وجود دارد که می تواند یک فرد را تبدیل به یک مکتب جریان ساز کند.

این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی متشرع بودن و معنویت گرایی را اولین ویژگی این شهید گرانقدر دانست و افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی انسانی وارسته بود که هرگز به دنبال پست و مقام نبود و ساده زیستی و نزدیک بودن به عامه مردم را دوست می داشت. حضور مداوم او در میدان جهاد و شهادت حاکی از این است که تعلقات دنیوی آنچنانی نداشت .

نویسنده کتاب«راست قامتان انقلاب اسلامی» در تحلیل شخصیت ولایت پذیر قاسم سلیمانی افزود: او به معنای تمام ولایتمدار بود و به رهبر و خویش عشق می‌ورزید. نگاه او به عنوان یک افسر بلند پایه به ولی‌امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا تنها از حیث رعایت سلسله مراتب نظامی نبود بلکه نگاهی عاشقانه داشت زندگی سردار تعقیب کننده خط ولایت بود و عبارت مالک اشتر ولایت در وصف او دقیق و کامل است.

نویسنده کتاب« حدیث غربت» به نگاه دوستان و دشمنان انقلاب به سردار سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: حاج قاسم دست مهربان برای یاران دین و مشت آهنینی برای دشمنان بود ولی ابعاد شخصیت وی باعث شده است حتی دشمنان نیز با احترام از به نبوغ و شجاعت وی در میدان های نبرد یاد کنند.

گرجی با ذکر چند خاطره از سردار سلیمانی افزود: بدرقه بی سابقه پیکر پاک او گویای آن است که او اکنون فراتر از یک قهرمان به یک گفتمان تبدیل شده است که می تواند در مسائل مختلف داخلی و خارجی راهگشا و چراغ راهنمای ایران امروز و فردا باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha