محکوم به قصاص با رضایت اولیای‌دم در اردبیل زندگی دوباره یافت

با پیگیری مددکاران زندان مرکزی اردبیل و وساطت معتمدین و گروه‌های بخشایش در جلسات متعدد صلح و سازش، مردی که شش سال پیش در یکی از روستاهای اطراف این استان مرتکب قتل شده بود در لحظه اجرای حکم توسط اولیای دم بخشیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، شش سال پیش در پی اختلاف و درگیری دو زمین‌دار در یکی از روستاهای اردبیل، یکی از طرفین در اثر شدت جراحت به قتل رسیده و قاتل پس از دستگیری و سیر مراحل قانونی به اعدام محکوم می‌شود.

امجدی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، با اعلام این خبر افزود: با ابراز ندامت شدید و پشیمانی قلبی محکوم از عمل ارتکابی، مددکاران و مسوولین زندان مرکزی به دفعات مختلف برای اخذ رضایت از اولیای‌دم اقدام می‌کنند اما جلب رضایت اولیای دم تا زمان اجرای حکم قصاص نتیجه‌ای به دنبال نداشت.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه امروز در آخرین لحظات اجرای حکم، تلاش همکاران و وساطت معتمدین نتیجه داد و اولیای دم از اجرای قصاص صرف‌نظر کردند.

امجدی در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون این هشتمین محکوم به قصاص در زندان‌های اردبیل بود که با پیگیری مسوولین زندان، مددکاران اجتماعی و اعضای کمیته‌های صلح و سازش، منجر به رضایت اولیای دم و رهایی محکوم از قصاص شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha