زنان زندانی بخصوص زنان سرپرست خانوار در اولویت آزادی قرار گیرند

رئیس کل دادگستری استان فارس در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مراسم تقدیر از خیرین و  نیک اندیشان استان گفت: با همت خیرین می توانیم همه زندانیان مالی زیر 500  میلیون  ریال را آزاد کنیم و دستگاه قضایی از طریق دادستانی مرکز استان، شوراهای حل اختلاف و ستاد دیه زمینه این اقدام بزرگ را فراهم خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در حاشیه این مراسم در زندان عادل آباد با اشاره به آزادی 42 بانوی جرایم غیر عمد در ایام شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) با همت خیرین بیان داشت: حضور زنان با جرائم مالی و غیر عمد برای هیچ کس پذیرفته شده نیست و در تلاشیم که با کمک های خیرین زنان زندانی بخصوص زنان سرپرست خانوار در اولویت آزادی قرار گیرند.
وی در جمع خیرین به تلاش های شوراهای حل اختلاف استان در مصالحه پرونده ها و اخذ رضایت از شکات اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 410 نفر زندانی و در سال جاری نیز تعداد 2 هزار 248 نفر از محکومین زندان ها با اخذ رضایت و یا تخفیف از شکات از زندان های آزاد شده اند که این اقدام ما در مجموعه شوراهای حل اختلاف در راستای تکمیل نیت خیرخواهانه خیرین برای آزادی بیشتر زندانیان بدهکار مالی و غیر عمد است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین از آزادی 6 هزار و 500 زندانی در نتیجه صدور احکام جایگزین حبس و 850 زندانی تحت مراقبت های الکترونیک خبر داد و خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با بهره از ظرفیت های قانونی در کنار خیرین تلاش می کند زمینه ساز آزادی زندانیان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید مجدد بر جدیت دستگاه قضایی در بر خورد با مجرمان جرائم مهم و خشن تصریح کرد: ما زندان را جایی برای عبرت مجرمان خطرناک و خشن می دانیم همانگونه که در هفته گذشته همه شاهد برخورد قاطع و قانونی با متعرضین به نوامیس مردم بودند. وی در ادامه اظهار داشت: توان و حمایت خود در مسیر گره گشایی از مشکلات مجرمان غیر عمد و مالی را به کار خواهیم بست.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha