درخواست قضایی 100 نفر از زندانیان زندان مرکزی شیراز  رسیدگی شد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس و ناظر بر امور زندان های استان به همراه حسین سلطانی فر معاون دادستان مرکز استان و رئیس اجرای احکام کیفری شیراز و جمعی از قضات، با حضور در ندامتگاه عادل آباد شیراز با تعدادی از زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و به درخواست های قضایی آنان رسیدگی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس و ناظر بر امور زندان های استان در حاشیه این دیدار و دادرسی قضایی گفت: مقوله رسیدگی به مسائل و مشکلات قضایی زندانیان و فراهم شدن موجبات دیدار چهره به چهره زندانیان با مقامات قضایی، از اولویت های مورد تاکید ریاست قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان می باشد.

حجت الاسلام رجایی نسب افزود: با برنامه ریزی لازم ، مقامات قضایی هر هفته در زندان ها حاضر می‌شوند و بسته به تعداد زندانیان حوزه های قضایی و محاکم، با آنان به صورت چهره به چهره دیدار و به مسائل و درخواست‌های قضایی آنان برابر مقررات رسیدگی می کنند.

این مقام ارشد قضایی استان فارس گفت: هدف از این دیدارها و رسیدگی قضات، این است که با پیگیری، ارتباطات لازم، ساماندهی مسیر اقدامات شورای طبقه بندی و رایزنی با محاکم و شعبات مربوطه درخواست های زندانیان برابر قانون به نتیجه برسد.

وی در خاتمه به ضرورت توسعه روند دادرسی الکترونیک در فرایند رسیدگی به پرونده ها نیز اشاره کرد و گفت: با تاکید به سیاست های عالیه نظام قضایی و تاکیدات رئیس کل دادگستری استان تلاش بر این است که تمامی برنامه ها و فرایندهای دادرسی و رسیدگی قضایی به صورت الکترونیک انجام پذیرد و به منظور حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی متهمان و همچنین تسریع در رسیدگی ها و کاهش اطاله دادرسی و کاهش هزینه ها، از اعزام فیزیکی زندانیان به محاکم به شکل حداکثری پیشگیری بعمل آید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha