دو کارگاه اشتغال‌زایی با ظرفیت اشتغال 100زندانی در زندان مرکزی شیراز افتتاح شد

رحیم مطهر نژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور، با حضور اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس، مدیران نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان های تهران و فارس و هیأت همراه از کارگاه های اشتغال و فروشگاه های داخل اندرزگاه های زندانیان زندان مرکزی شیراز بازدید و دو کارگاه تولید مصنوعات چرمی و cnc و کارگاه خیاطی جمعاً به مساحت 730مترمربع و ظرفیت اشتغال برای حدود 100نفر زندانی را افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در سفر به استان فارس در حاشیه بازدید از زندان مرکزی شیراز گفت: برای چندمین بار از استان فارس و فعالیت های اشتغال زندانیان با حضور مدیرکل زندان های استان بازدید داریم خوشبختانه نسبت به بازدیدهای گذشته وضعیت کارگاه های اشتغال در استان، خیلی فعال و با نشاط است.

رحیم مطهرنژاد افزود: بنیاد تعاون بر اساس اساسنامه دو مسئولیت اصلی برعهده دارد اشتغال زندانیان و کمک به خانواده زندانیان در طول مدت حبس است وهدف ما این است که با همت مسوولین قضایی و بنیاد تعاون، اشتغال زندانیان را در استان توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: هدف ما برای ایجاد اشتغال استان فارس در بخش اعزام به کار تا پایان سال این است که تعداد ۳۰۰۰ نفر از زندانیان با همت مسوولین قضایی مشغول به کار شوند و تا پایان سال ۱۴۰۲ این عدد را به ۵۰۰۰ نفر برسانیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در محیط داخل زندان‌های استان، پیش‌بینی ما این است سه هزار زندانی در داخل مشغول به کار شوند و در حوزه زنان، شرایط بهتری فراهم کنیم که هم کارهای مناسب خانم ها در کارگاه های اشتغال زنان انجام بدهند و هم درآمد بیشتری داشته باشند.

مطهرنژاد اظهار داشت: بنیاد تعاون در حال حاضر، سالانه با کمک سازمان زندان ها و سازمان فنی و حرفه ای بیش از ۷۰ هزار نفر از زندانیان را تحت آموزش قرار می دهد و اشتغال بنیاد در چهار گروه اشتغال نشسته، اشتغال در داخل زندان‌ها، پیرامون و بیرون از زندان می باشد و بالغ بر ۵۰ هزار زندانی در کل کشور مشغول به کار هستند و دستمزد دریافت می کنند.

وی ادامه داد: در این سفر اعتبار ساخت سه سوله کارگاهی بزرگ برای زندانیان استان درنظر گرفته شده است و تا پایان خرداد مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در موضوع دستاوردهای الکترونیک، در تعامل بین سازمان زندان ها، بنیاد تعاون و معاونت فناوری قوه قضاییه و دادگستری استان ها، اتفاق خوبی رقم خورده و بیش از ۱۲ هزار نفر زندانی در کشور با استفاده از پابند در بیرون از زندان ها هستند و ۱۰هزار پابند تولید شده در اختیار سازمان زندان ها قرار گرفته است.

وی افزود: تقاضای ما از همه مقامات قضایی استان ها که برای توسعه فناوری الکترونیک تلاش می‌کنند این است که فعالیت تحول محوری را دنبال کنند تا انشاالله شاهد استفاده زندانیان بیشتری از پابند الکترونیک در بیرون از زندان ها باشیم.

مطهرنژاد اضافه کرد: هم اکنون تعداد ۱۵۰۰۰ پابند الکترونیک نیز در حال تولید داریم و بزودی به سازمان زندان ها تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: بنیاد تعاون، پانزده هزار هکتار زمین در اختیار دارد و در زمینه کشاورزی، دامپروری، آبزی‌پروری فعالیت دارد و بیش از هزار واحد تولیدی در سطح کشور اداره می‌کنیم و با کمک سازمان زندان ها و بخش‌های خصوصی و زندانی ها بیش از 3600 نوع محصول در این شرکت های تولیدی در حال تولید است.

شایان ذکر است مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در بازدید از زندان مرکزی شیراز، کارگاه خیاطی و تولیدات چرم این زندان با ظرفیت اشتغال حدود ۱۰۰ زندانی را افتتاح کرد و با حضور مدیرکل زندان‌های فارس و هیات همراه از صنایع الکترونیک شیراز بازدید کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha