افتتاح دارالتحفیظ  قرآن کریم در مجتمع فرهنگی و تربیتی زندان ملایر

دارالتحفیظ قرآن کریم در مجتمع فرهنگی و تربیتی زندان ملایر با حضور عزیزیان مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور و هیات همراه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان ، این مرکز با هدف فراهم کردن امکانات بیشتر در راستای ایجاد زمینه و بستر مناسب برای مددجویان جهت پرداختن به حفظ قرآن افتتاح شد و تحت نظر یکی از روحانیون مجرب به امورات قرآنی،زندانیان در حال فراگیری قرآن هستند که این امر موجب ارتقاء سطح معلومات دینی و مذهبی مددجویان خواهد شد.

مدیر کل زندان های استان همدان در حاشیه افتتاح این مرکز با تاکید بر نقش مهم تعلیمات مذهبی و بازپروری زندانیان در کاهش انحرافات اجتماعی اظهارداشت: تقویت اعتقادات مذهبی و مبانی دینی در بین زندانیان نقش بسزایی در کاهش رفتارهای ناسالم و مخرب و ضد اجتماعی ایفاء می نماید.

وی افزود: نادیده انگاشتن مقررات الهی و سست شدن اعتقادات دینی ،این نوع افراد را بسوی انحرافات گوناگون سوق می دهد و بستر تکرار جرم را فراهم می کند.

وی این دارالحفیظ را به حرمت شهداء و ارواح طیبه این عزیزان به نام یکی از شهدای شهرستان ملایر بنام " شهید جاوید الاثر محمد رحیم ترک" که فرزند ایشان توفیق همکاری با سازمان زندان ها را دارد و در زندان ملایر مشغول به خدمت می باشد نامگذاری کرد.

گفتنی است این مرکز دارای مساحت تقریبی 20 متر مربع و روزانه 20 حافظ قرآن از این مرکز استفاده می کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha