برگزاری جشن عید غدیر در زندانهای آذربایجان شرقی

به مناسبت عید سعید غدیر مراسم باشکوهی در زندان تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای آذربایجان شرقی بر اساس برنامه های ستاد بزرگداشت عید سعید غدیرخم جشن با شکوهی به همین مناسبت  با حضور جوادی مدیر کل زندانهای استان ، حجت الاسلام کاملی فر دبیر بنیاد غدیراستان  و همچنین همکاران   در زندان مرکزی تبریز برگزار شد.

مدیر کل زندانهای استان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ۱۸ ذی الحجه، عید سعید غدیر خم  به همه همکاران  این روز را بعنوان  روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی  برشمرد وافزود : در این واقعه مبارک دو دست رو به آسمان می رود، یکی به منزله اتمام نبوت و دیگری به منزله شروع امامت است.

جوادی در ادامه با اشاره به فضایل و سجایای اخلاقی حضرت علی (ع)، مفهوم غدیر را پیوند با ولایت برشمرد و خاطر نشان ساخت ؛ غدیر سند حقانیت دین و مکتب ما است و غدیر شکل گرفته است که ما را با ولایت پیوند دهد.
مدیر کل زندانهای استان  در ادامه گفت: پیام دیگر غدیر این است که جانشینی حضرت علی علیه السلام دستور مستقیم خداوند است که وظیفه ابلاغ آن بر عهده پیامبر گذاشته شد و اعتقاد عملی بر ولایت ایشان در کلیه شئونات زندگی برای مسلمین لازم و راهگشا است.

وی یادآور شد: آیین دعای عرفه ونماز عید سعید قربان در هفته گذشته در همه زندانهای استان  برگزار شد که براین اساس مقرر است برنامه های متنوعی نیز بصورت جشن شادی به مناسبت عید غدیردر بین مددجویان زندانهای استان برگزار گردد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از همه سادات همکار تجلیل شد و به همکارانی که نامشان مزین به نام حضرت علی (ع) بود هدایایی اعطا شد

 همچنین سخنرانی توسط دبیر بنیاد غدیر استان و مدیحه سرایی در وصف حضرت امیرالمومنین علی (ع)،توسط مداح اهل صورت گرفت و مراسم با برپایی مسابقه فرهنگی و هنری به اتمام رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha