بیش از ۲ هزار زندانی آذربایجان‌غربی به‌صورت آزاد مشغول به کار هستند
اشتغال زندانیان آذربایجان غربی

۲ هزار و ۱۱۱ زندانی آذربایجان غربی ضمن گذراندن دوران محکومیت خود، به صورت آزاد در واحدهای تولیدی و صنعتی بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان آذربایجان غربی، مراد فتحی مدیرکل زندان های استان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از زندان میاندوآب با بیان اینکه شرایط برای اشتغال سه هزار و ۵۰۹ نفر از زندانیان ایجاد شده است، اظهار کرد: بخشی از این زندانیان به صورت اشتغال نشسته در حال فعالیت هستند؛ به گونه‌ای که شرایط اشتغال برای این افراد در داخل بندها، اندرزگاه‌ها و سالن‌های داخل زندان‌ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰۹ درخواست جدید از واحدهای تولیدی و اقتصادی این استان برای به کارگیری زندانیان به ثبت رسیده است، افزود: ایجاد شرایط اشتغال برای زندانیان نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی در رابطه با دلایل افزایش استقبال واحدهای اقتصادی و صنعتی برای به کارگیری زندانیان، گفت: علاوه بر رایزنی‌های صورت گرفته در این راستا، یکی از دلایل استقبال واحدهای اقتصادی برای به کارگیری زندانیان ارائه تسهیلات کم بهره به آنان در قبال اشتغال فرد زندانی است.

وی با بیان اینکه زندانیان به کارگرفته شده در واحدهای تولیدی و اقتصادی علاوه بر اشتغال به صورت آزاد و خارج از زندان، شبانه به آغوش گرم خانواده باز می‌گردند، ادامه داد: این افراد ۶۰ درصد حقوق کارگری بدون بیمه تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.

فتحی تاکید کرد: البته در تعدای از واحدهای اقتصادی، خانواده این زندانیان نیز مشغول به کار هستند که آنان حقوق و مزایای کامل و طبق قانون کار و بیمه دریافت می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی با تاکید بر نظارت مستمر به زندانیان شاغل در واحدهای اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی، یادآور شد: به صورت مستمر نظارت کامل بر این افراد (زندانی) با استفاده از ابزار الکترونیکی (پابند) حاکم است و هیچگونه مشکلی در این راستا وجود ندارد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha