ماهیانه 420 پرونده در شعب صلح و سازش ندامتگاه تهران بزرگ بررسی می‌شود

همزمان با شروع به کار شعب صلح و سازش شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ 750 پرونده تشکیل شده که در اکثر موارد منجر به صلح و سازش و آزادی زندانیان گردیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان تهران، حجت الاسلام فیروزجایی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در امور زندانها گفت: پیرو تاکیدات ریاست معظم قوه قضائیه در خصوص استقرار شعب صلح و سازش شورای حل اختلاف در دادسراها و زندان‌ها و سایر مراجع ذیربط، شعب صلح و سازش شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ در آذر ماه 99 با سه شعبه آغاز به کار نمود و هم اکنون در سال 1401 با 5 شعبه فعال و 15 نفر نیرو زیر نظر دادیاران ناظر بر زندان مشغول به فعالیت می باشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در امور زندانها ادامه داد: فلسفه تأسیس شوراهای حل اختلاف بر مبنای صلح و سازش می باشد که زمینه بسیار خوبی برای کاهش پرونده‌های قضایی، کاهش ورودی پرونده‌ها و حتی جمعیت کیفری در زندان محسوب می‌شود و در صورت حمایت همه جانبه می‌تواند موجب کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشیدن به رسیدگی و حتی کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در داخل زندان شود.

حجت الاسلام فیروزجایی با بیان اینکه از ابتدای سال 1400 تا خرداد 1401 بیش از 5767 پرونده در شعب فعال شورای حل اختلاف تشکیل شده گفت: خوشبختانه 3873 فقره از این پرونده ها مختومه گردیده که 90 درصد آن منجر به صلح و سازش گردیده و 1934 نفر از مددجویان در ارتباط با این پرونده ها آزاد شده و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

وی افزود: همچنین با پیگیری مجدانه شورای حل اختلاف و کمک خیرین، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد دیه و مرکز مراقبت بعد از خروج و پیگیری واحد مددکاری زندان، برخی از زندانیانی که به لحاظ عجز از پرداخت محکومیت مالی در حبس به سر می‌بردند نسبت به آزادسازی یا تخفیف و کسب رضایت از شکات اقدام و زمینه رهایی این زندانیان فراهم گردید .

 فیروزجایی خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت کیفری مجتمع و موقعیت جغرافیایی آن که خارج از شهر قرار دارد این شعب در ساعات اداری و در تمام روزهای هفته فعال بوده تا خروجی بهتری داشته باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha