بسیج همگانی برای اعطای نهادهای ارفاقی در زندان‌های استان تهران

با حضور مسئولان قضایی و مدیران اجرایی زندان‌های استان تهران، بررسی نهادهای ارفاقی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، جلسه هم‌اندیشی اعطای نهادهای ارفاقی با حضور معاون دادستان، قضات ناظر بر زندان‌های استان، مدیرکل، معاونین، اعضای شورای اداری اداره کل و مدیران زندان‌های استان تهران برگزار گردید.

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: مهمترین واحد برای اعطای نهادهای ارفاقات قضایی، شورای طبقه‌بندی زندان‌هااست تا درخواست‌های قضایی در آن با نظر اعضاء و قضات ناظر بر زندان به زندانیان واجدشدایط اعطاء شود.

حیات الغیب گفت: مدیران، مسئولین قضایی و مددکاران با شناسایی، درخواست‌ زندانیان را در کمترین زمان ممکن بررسی، و به تناسب درخواست و شرایط، خدمت را ارائه دهید.

وی گفت: پابندالکترونیک، اشتغال بکار زندانیان رأی باز، مرخصی پایان حبس و پرداخت جرایم مالی ویژه زندانیان با جرایم مالی غیرعمد برای ارفاق قضایی زندانیان واجدشرایط محور جلسه قضایی بوده تا در شورای طبقه‌بندی زندان‌ها به صورت ویژه پیگیری شود.

بررسی وضعیت زندانیان داری شاکی خصوصی، برای جذب خیّرین با اعطای وام‌های بلاعوض، علاوه بر اخذ رضایت، منجر به آزادی زندانیان در دستور کار مدیران زندان‌ها قرار گرفت.

لازم به ذکر است ستاد دیه، انجمن‌ها، مرکز خدمات اجتماعی و شورای حل اختلاف ارکان اصلی برای آزادی، دستگیری خانواده‌ها، و رضایت شکات در جلسات صلح و سازش هستند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha