هدف گذاری زندان‌های آذربایجان غربی برای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی
جلسه آخر آبان ماه هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان آذربایجان غربی

هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان آذربایجان غربی با هدف توسعه فعالیت های کشاورزی در دورنمای برنامه های میان مدت برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های‌آذربایجان غربی،عصر یکشنبه جلسه هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان با حضور رئیس کل و اعضای کمتیه تشکیل گردید.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه شامگاهی بنیاد تعاون زندانیان استان که در محل اتاق جلسات بنیاد تعاون در زندان مرکزی ارومیه برگزار می شد گفت:اشتغال زندانیان از امور اولویت دار دستگاه قضایی است و اعتقاد برای ایجاد اشتغال حداکثری در زندانهای استان با استفاده از تمام ظرفیتهای موجود است.

وی افزود،علاوه بر کارگاههای داخل زندان باید در کارخانجات و واحدهای تولیدی که تمایل به بکارگیری زندانیان دارند زندانیان واجد شرایط را برای اشتغال و بکارگیری معرفی کرد.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد، اشتغال مستمر و پایدار زندانی انگیزه ادامه اشتغال پس از آزادی را برای مددجو فراهم می کند خصوصا وقتی که مددجو مزه درآمد حلال را با زحمت و تلاش خود می چشد انگیزه اش برای باقی ماندن در شغل مزبور بیشتر می شود و نتیجه میل به ارتکاب مجدد بزه در این فرد از بین می رود لذا باید این فرصتهای مناسب را بخوبی استفاده و اشتغال زندانیان را تسهیل کرد.

در این جلسه در مورد موضوعات مهم مصوبات کمیته اجرایی بحث و تبادل نظر گردید ازعام به اشتغال خارج بیشا ز ۵۰ نفر و ساماندهی وضعیت زندانیان در مرکز اشتغال زندانیان ارومیه با همکاری دادیار ناظر زندان و همچنین توسعه بخش مهم کشاورزی در زمین های اطراف مرکز اشتغال ارومیه ،زندان نقده ، اردوگاه کار درمانی خوی ، واحدهای گلخانه ای میاندوآب و خوی با دیدگاه نوین کشاورزی و اشتغال حداکثری زندانیان مستعد و آموزش دیده در این صنعت در اولویت قرار گرفت.

رعایت موارد ایمنی کار و دعوت از متخصصان طب کار از مصوبات این جلسه کمیته اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استانآذربایجان غربی بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha