مسابقات قرآن زندانیان مرد منطقه یک کشوری به میزبانی زندان مرکزی اردبیل آغاز شد

آیین افتتاحیه مسابقات قرآن کریم ویژه زندانیان مرد و مددجویان پسر کانون‌های اصلاح و تربیت منطقه یک کشوری با حضور گروه داوران منتخب از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان در حسینیه زندان مرکزی اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، در این دوره از مسابقات ۴۸تن از مددجویان مرد از چهار استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر، مفاهیم نهج‌البلاغه، ادعیه‌خوانی و اذان به رقابت با هم پرداختند و نفرات برتر هر رشته با ارزیابی داوران در مراسم اختتامیه مشخص و معرفی خواهند شد.

امجدی، مدیر کل زندان های استان اردبیل، در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه به مباحث عقیدتی و اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی در بین تمامی اقشار جامعه است و امروز افتخار می‌کنیم که میزبان و خدمتگزار حاملان و حافظان قرآن کریم هستیم.

03.jpg

وی اعتلای زندانبانی اسلامی و رسیدن به سرمنزل اصلاح و تربیت در زندان‌ها را منوط به اشاعه فرهنگ قرآنی در بین مخاطبان این مجموعه دانست و افزود: بهترین و موفق‌ترین اسلوب تربیتی در زندان‌ها تعمیق مفاهیم قرآن به شیوه‌های نوین و بسترسازی مناسب برای انس بیشتر مددجویان با این کلام وحیانی است.

حجت الاسلام کثیرلو، رییس‌کل دادگستری استان اردبیل، به عنوان سخنران اصلی این مراسم ضمن قدردانی از عوامل اجرایی و مددجویان شرکت‌کننده گفت: قرآن نور هدایت و راهگشای زندگی انسان و سوق‌دهنده او به سوی خوشبختی دنیوی و اخروی بوده و بشر امروز اگر به دنبال سعادت در زندگی فردی و اجتماعی است باید عالم و عامل به مفاهیم قرآن باشد.

04.jpg

وی در ادامه صحبت‌های خود از ارائه ارفاقات قانونی ویژه برای فعالین در عرصه‌های قرآنی و عقیدتی در زندان‌های استان خبر داد و افزود: مطمئن باشید تمامی شما شرکت‌کنندگان که امروز در محضر قرآن زانوی ادب زده‌اید، برنده این مسابقات هستید لذا سعی کنید در کنار قرائت زیبا عمل به فرامین این کتاب انسان‌ساز را نیز سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha