عفو و رأفت اسلامی شامل زندانیان فارس می‌شود

حسین احسانی مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضائیه با حضور اندروا معاون این اداره در ادامه بازدید از زندان‌های مرودشت، فسا و جهرم از زندان‌های شیراز بازدید و مشکلات قضایی زندانیان و شرایط احراز استفاده از عفو آنان را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضائیه در حاشیه بازدید از زندان های شیراز گفت: در اجرای رهنمودهای ریاست محترم قوه قضاییه و معاون قضایی قوه قضاییه و در راستای ماده ۱۱ آیین نامه عفو و بخشودگی، از استان هایی که زندانی های آنان مستحق عفو هستند بازدید و از نزدیک با زندانیان ملاقات صورت می گیرد.

حسین احسانی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، استان فارس چهارمین استانی است که در راستای ماده ۱۱ آیین نامه عفو قوه قضاییه، از نزدیک با زندانیان این استان ملاقات و از زندان های آن بازدید انجام شده است.

وی اظهار داشت: در این بازدیدها وضعیت زندانیان و شرایط خانواده هایشان را بررسی می کنیم که آیا در طول تحمل حبس، نادم و پشیمان هستند یا خیر؟ و پرونده کلیه زندانیانی که مستحق عفو هستند را بررسی و درخواست های آنان را اخذ و در کمیسیون عفو مرکزی مطرح می کنیم.

مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضائیه اظهار داشت: زندانیانی که از رفتار گذشته خود اظهار ندامت و پشیمانی دارند و پیش بینی می کنند که در آینده مرتکب جرم نشوند مطابق آیین نامه عفو و بخشودگی درخواست عفو آنان مورد پیشنهاد قرار گرفته و انتظار می رود که زندانیان مزبور پس از آزادی مجدد مرتکب جرم نگردیده و بعنوان فردی مفید در جامعه ایفاء نقش نمایند.

احسانی یادآور شد: پس از بررسی پرونده زندانیان واجد شرایط و تایید ریاست محترم قوه قضاییه و اخذ نظر مقام معظم رهبری، در 22 بهمن ماه سال جاری تعداد زیادی از زندانیان مشمول عفو و رأفت اسلامی مقام معظم رهبری می شوند.

مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضائیه گفت: رئیس کل دادگستری و مسؤولین زندان های استان، پیگیر مسائل و مشکلات زندانیان و امور زندان ها هستند و دغدغه همه آنان حل مشکلات زندانیان و تأمین امکانات رفاهی برای زندانیان است.

وی اظهار داشت: در بازدیدهایی که انجام شد وضعیت زندان ها و امکانات رفاهی زندانیان مطلوب و رضایت بخش بوده است و از همه مسؤولین استان تشکر و قدردانی می کنیم.

در بازدید از اندرزگاه نسوان زندان مرکزی شیراز، رئیس کل دادگستری شیراز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس، جمعی از قضات با حضور مدیرکل زندان های فارس، هیأت بازدید کننده را همراهی کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha