آموزش راهکار اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی

با حضور دادستان نظامی ، مدیر کل زندان های استان، مدیران ستادی و کارشناسان پلیس فتا اولین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم نوپدید در اداره کل زندان های چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های چهارمحال و بختیاری، سرهنگ عسگری ضمن معرفی آسیب‌های مرتبط با فضای مجازی گفت: اغلب افراد گمان می‌کنند که اطلاعات حساب‌های شبکه‌های اجتماعی‌شان خصوصی هستند و دیگران نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. این تفکر کاملا اشتباه است. روش‌های زیادی وجود دارد که دیگران به راحتی می‌توانند از اطلاعات شما سوءاستفاده کنند و امنیت شما را به خطر بیاندازند.

وی با تاکید بر اهمیت بالا بردن سواد رسانه ای در جامعه افزود:. کلاهبرداری رایانه ای و هتک حیثیت و نشر اکاذیب در صدر جرائم به وقوع پیوسته در کشور است.

مدیرکل زندان‌های استان با تقدیر از برگزاری کلاس های سواد رسانه ای در زندان‌های استان گفت: حجم آموزش‌ها در حوزه کاهش آسیب‌های فضای مجازی، تناسبی با جرائمی که در این حوزه روی می دهد ندارد و نیاز به آموزش مستمر در بین کارمندان احساس می شود.

حمیدرضا حیدری ادامه داد: فضای مجازی هم چالش و هم فرصت است اما به دلیل ویژگی های خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده، بسیاری از والدین و کارمندان فرصت، امکان و یا توان کافی برای شناخت دقیق این فضا و کاربردهای آن را به دست نیاورده اند و عدم آشنایی مناسب آنها با این فضا باعث ایجاد آسیب های متعدد در جامعه شده است.

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به برخی معضلات اجتماعی فضای مجازی ،اختلال در شکل گیری هویت، تعارض ارزش ها و ایجاد اعتیاد به فضای مجازی را مهمترین مشکلات این حوزه برشمرد و خواستار تداوم آموزش در این زمینه و صیانت کارکنان زندان های استان شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha