انجمن حمایت در زمینه توانمندسازی خانواده‌های زندانیان تلاش بیشتری کند

پنجمین جلسه هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با حضور مدیرکل زندان های فارس، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان ها، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، اعضای هیأت مدیره، معتمدین، مدیرعامل انجمن، بازرسین و تعدادی از خیرین در اداره کل زندان های فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیرکل زندان های فارس در این جلسه ضمن قدردانی از خیرین گفت: مهم‌ترین مشکلات خانواده زندانیان، در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی است. با زندانی شدن فرد، خانواده او با انبوهی از مشکلات روبرو می شود که نقشی در ایجاد این مشکلات نداشته اند.

اسحاق ابراهیمی اظهار داشت: در صورتی که نهادهای حمایتی و خیرین این خانواده ها را زیر چتر حمایت خود قرار ندهند آسیب ها و معضلات اجتماعی و اقتصادی متعدد دامن گیر همسر و فرزندان زندانیان می شود و ممکن است این آسیب ها، جبران ناپذیر باشند.

وی افزود: برای فرد مجرم در زندان کلیه امکانات رفاهی، فرهنگی و تربیتی فراهم شده است اما خانواده او گرفتار آسیب های اجتماعی می شود که لطمات آن جبران ناپذیر است.

مدیرکل زندان های فارس اضافه کرد: دستگاه های حمایتی و خیرین با حمایت های انسان دوستانه خود می توانند برای ارتقای سلامت و امنیت جامعه به کمک سازمان زندان ها بیایند و مشکلات این خانواده ها را در حد بضاعت مرتفع کنند.

ابراهیمی گفت: مشکلات عدیده این خانواده ها در زمینه مسکن، بهداشت و درمان، تأمین هزینه های تحصیل فرزندان، مایحتاج ضروری زندگی و از همه مهمتر طرد شدن از اجتماع و گرایش به سمت رفتارهای پرخطر است.

وی یادآور شد: هدف همه ما کمک به خانواده زندانیان است در صورت عدم‌حمایت از این خانواده‌ها، شاهد گرایش آنان به چرخه جرم، از بین رفتن بنیان خانواده آنان، ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی و روی آوردن آنان به مشاغل کاذب می‌باشیم و این باید زنگ خطری برای مسؤولین و جامعه باشد.

مدیرکل زندان های فارس اظهار داشت: انجمن حمایت زندانیان ضمن حمایت مادی از این خانواده ها باید در زمینه توانمندسازی خانواده ها و اشتغالزایی با هدف تقویت بنیان خانواده ها تلاش بیشتری داشته باشد.

دکتر ابراهیمی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز ضمن قدردانی از خیرین گفت: ما باید به گونه ای عمل کنیم و خانواده های بیشتری را زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار دهیم که آنان گرفتارتر نشوند.

در ادامه بنیاد امید فردا آمادگی خود را برای آموزش و فراهم نمودن زمینه اشتغال خانواده زندانیان اعلام کرد که پس از آموزش بتوانند آنان را به بازار کار معرفی کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha