کارگاه آموزشی مصاحبه تشخیصی در اداره‌کل زندان‌های فارس برگزار شد

همزمان با هفته سلامت روان، کارگاه آموزشی یک روزه با عنوان مصاحبه تشخیصی و ثبت اطلاعات خدمات مشاوره و خدمات سلامت روان در زندان‌ها با شرکت روان‌شناسان زندان‌ها در سالن جلسات شهید دستغیب اداره کل زندان‌های فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، در این کارگاه، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس، نقش روان شناسان زندان ها در ایجاد فضای اصلاحی و تربیتی، آرامش زندانیان و حل مشکلات آنان را، بسیار ارزشمند توصیف کرد و نکاتی را برای بهبود و اثربخشی خدمات روانشناختی یادآورشد.

محسن انصاری، آموزش مهارت های زندگی به زندانیان و سربازان وظیفه را مهم و حائز اهمیت دانست و بر غربالگری بدو ورود زندانیان تاکید کرد.

وی در ادامه ثبت اطلاعات در سامانه ERP را ضروری خواند و به روز بودن اطلاعات را حاصل تلاش و ثبت روزانه و مستمر روان شناسان در سامانه دانست و این اقدام را به عنوان یک فعالیت هدفمند در ارزیابی خدمات توصیف کرد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس همچنین بر مسؤولیت پذیری در امور تاکید و خاطر نشان کرد، کلیه اقدامات مسئولانه و با تعهد پیگیری و به نتیجه برسد.

در ادامه مصاحبه تشخیصی بر اساس فرم غربالگری بدو ورود سامانه ای ERP و تشخیص اختلالات و ارجاع موارد ضروری توسط دکتر خسروی ارائه شد، در این برنامه شیوه مصاحبه، تشخیص گذاری، نشانه شناسی اختلالات افسردگی، هذیانی، سایکوتیک، دوقطبی و طیف اختلالات شخصیت از جمله اختلال شخصیت ضد اجتماعی و اختلال شخصیت مرزی آموزش داده شد. در پایان نحوه ثبت داده ها در سامانه ERP و چگونگی ثبت در کارتابل مرکز مشاوره و خدمات سلامت روان نیز آموزش داده شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha