امنیت حاکم بر زندان‌ها مرهون تلاش جهادی کارکنان است

«عبدی» با بیان که مجموعه زندان ها به صورت شبانه روزی رصد می شود گفت: امنیت موجود در مجموعه زندان های استان، مرهون کارجهادی و انقلابی همکاران زندان ها در بخش های مختلف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان جنوبی، «عبدی» در دیدار با معاون‌ سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد زندان‌ها در حوزه های مختلف های فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان، قضائی، عمرانی، انجمن حمایت زندانیان و ستاد دیه گفت: همکاران تلاشگر ما در جامعه زندانبانی با تعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف متعالی سازمان، شبانه روز تلاش می کنند تا وظیفه خطیر زندانبانی خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به حساسیت کار زندانبانی افزود: مجموعه زندان‌ها با افرادی مواجه هستند که از جامعه رانده و گرفتار حبس شده اند، که این موضوع، کار مجموعه را مضاعف می کند.

به گفته وی، کارکنان زندان‌ها بنا به وظیفه و در راستای تکریم وحقوق آنان و رعایت اصل کرامت انسانی در راه اصلاح و بازپروری زندانیان از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد اما دشمنان انقلاب با نشر اخبار کذب درباره زندان‌ها نگاه منفی را به جامعه القا می دهند.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی نسبت به نوع نگاه جامعه به زندانیانی که دوران محکومیتشان تمام شده باید مثبت باشد، چون حاکمیت و فرهنگ اسلامی بر اساس عدالت و دستگیری از نیازمندان بوده است و اشتغال و کمک به معیشت خانواده‌های آنان، وظیفه مجموعه زندان‌ها و انجمن‌های حمایت از زندانیان است.

وی خاطر نشان کرد: توجه و رسیدگی هدفمند و برنامه ریزی شده به زندان‌ها، زندانیان وخانواده هایشان در بلند مدت جامعه ای امن و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه خواهد داشت‌.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: کارکنان و مجموعه خدمتی در زندان‌ها براین باور است که تامین زیرساختارها و نیازهای اولیه برای بازگشت مددجو اگر در اختیار قرار گیرد می تواند در ارتقاء بیشتر امنیت، موثر باشد.

«محمدرضا طالبی» با اشاره به جایگاه رفیع سازمان زندان‌ها تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی انتظار می رود که زندانیان را عضوی از جامعه بدانند و دیدگاه ها نسبت به آنها مثبت شود.

وی اضافه‌کرد: هرچند زندانیان بواسطه تعالیم اصلاحی و خدمات رفاهی در زندان مواجه هستند ولی خانواده های آنان بدلیل فقدان سرپرستشان در مشکلات و سختی‌ها بسر می‌برند که لازم است از سوی همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی از آنها حمایت شوند تا چرخه آسیب وبزهکاری تکرار نشود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی همچنین برای تامین اعتبار ساختمان جدید اداره کل و بازید استاندار از زندان ها قول مساعد داد.

شایان ذکر است در این دیدار معاون اداره مالی،رئیس حفاظت و اطلاعات،رئیس اداره ارزیابی و عملکرد،بازرسی و پاسخگویی به شکایت،مسئول حوزه مدیر کل،مدیر بنیاد تعاون و مسئول برنامه،بودجه و اعتبارات زندان های استان نیز به بیان پیشنهاد پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha