تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل آموزش و پرورش فارس و اداره‌کل زندان‌های استان در حوزه سوادآموزی منعقد شد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با معاون سلامت، اصلاح و تربیت و مسؤولین ستادی زندان های فارس دیدار و تفاهم نامه همکاری بین سوادآموزی و اداره کل زندان های استان منعقد گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس گفت: یکی از ریشه های جرم و بزه در جامعه فقدان سواد، حرفه و شغل مناسب می باشد، به همین دلیل مقوله سوادآموزی در زندان ها، نقشی اساسی در برنامه های اصلاحی و تربیتی و ارتقاء سطح آگاهی های فردی به تبع آن پیشگیری از وقوع جرم و کاهش نرخ بازگشت به زندان دارد.

محسن انصاری منش با اشاره به اینکه بین میزان تحصیلات و جرم افراد رابطه مستقیم وجود دارد افزود: حدود 80درصد زندانیان در زندان های استان مدرک تحصیلی ابتدایی و کمتر از آن را دارند و این بیانگر آن است که سواد در ارتکاب جرم افراد نقش حائز اهمیتی دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: در گذشته شعار سوادآموزی خواندن و نوشتن بود اما امروزه با توجه به پیشرفت فناوری های نوین این سطح از سواد معنایی ندارد و سوادآموزی نیز باید همگام با مسائل و نیازهای روز جامعه حرکت کند.

مجید احمدی افزود: مهمترین هدف در حوزه سوادآموزی، بحث مهارت های زندگی و چگونگی اثربخشی آن در زندگی افراد مدنظر است.

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب نیز، سواد رسانه ای و توجه به نیازهای مخاطبین در فضای مجازی مورد تأکید است و به این مقوله توجه جدی می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: یکی از مجموعه های خوب که با نهضت سوادآموزی همکاری و تعامل مطلوب دارد مجموعه زندان های استان هستند و تاکنون نیز نتایج خوبی بدست آمده و انتظار ما این است در تعامل دوسویه این همکاری تداوم یابد.

در ادامه بر پیگیری مجدانه فعالیت های آموزشی مدرسه آموزش از راه دور زندان مرکزی شیراز و مراکز یادگیری محلی در زندان مرکزی و اردوگاه حرفه آموزی و همچنین دایرنمودن مدرسه در کانون اصلاح و تربیت برای زندانیان آن کانون تأکید شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha