پایش و غربالگری زندانیان باید با سرعت بیشتری انجام شود

رییس کل دادگستری هرمزگان بر تسریع در پایش و غربالگری زندانیان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های هرمزگان، مجتبی قهرمانی در بازدید از زندان شهرستان حاجی آباد از قضات و مسئولان زندان خواست روند پایش وضعیت زندانیان سرعت گیرد تا در نتیجه آن برای کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان ها گام های مهمی برداشته شود.

وی بر لزوم حمایت از خانواده های زندانیان با ایجاد اشتغال نیز تاکید کرد و گفت: در راستای افزایش اشتغال زندانیان با هدف تامین معیشت خانواده آن ها، علاوه بر ایجاد امکان اشتغال مولد در داخل زندان ها؛ از طریق اعزام به کار زندانیان به خارج از زندان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی حرفه آموزی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای و ارائه گواهینامه معتبر، اقدام شده و مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زندانیان نیز حمایت های لازم را جهت اشتغال زندانیان انجام می دهد.
این مقام قضایی در ادامه بر لزوم توجه به کرامت انسانی مددجویان و استفاده از پابند الکترونیک برای افراد واجد شرایط تاکید کرد.
وی گفت: جهت استفاده هرچه بیشتر از پابند الکترونیک در آرا صادره مرتبط با جرایم سبک، ضمن ابلاغ دستورالعمل مربوطه، مکاتبات لازم با قضات سراسر استان و همچنین با اداره کل زندان های استان صورت گرفته است تا پس از ارائه درخواست فرد متقاضی پابند و در صورت موافقت بتوانند از طرح یادشده بهره مند شوند.
قهرمانی بر لزوم بازدید منظم مسوولان قضایی از زندان ها و بازداشتگاه ها نیز تاکید کرد و اظهارداشت: حضور در جمع مددجویان، علاوه بر رسیدگی سریع تر به مشکلات و پرونده ها، سبب کاهش فشارهای روحی و روانی آنان نیز می شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha