زندان فرصت یادگیری فضائل اخلاقی و معارف دینی برای ارتباط با خداست
بازدیدحجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از زندان ارومیه

حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از مجتمع فرهنگی تربیتی و کارگاه های اشتغال زندانیان ارومیه بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ضمن حضور در بین زندانیان نمازگزار از مجتمع فرهنگی تربیتی و کارگاه های اشتغال زندانیان مرکز استان بازدید نمود .

در این بازدید امام جمعه ارومیه با تقدیر از خدمات ارزشمند مسئولین قضایی و زندان ها در آماده سازی فرصت های حرفه آموزی و اشتغال برای زندانیان با ابراز خرسندی از نتیجه بازدید خود از مجتمع فرهنگی و تربیتی تازه احداث شده زندان ارومیه این تلاش مسئولین را مجاهدت برای نجات همنوعان و تربیت صحیحی اسلامی نفوس به خطا رفته دانست و با اشاره به اهمیت کارهای انجام شده عملکرد تحولی در زندانبانی اسلامی مجموعه زندان های استان آذربایجان غربی را ستود .

زندان بهترین فرصت یادگیری فضائل اخلاقی و معارف دینی برای ارتباط با خدا می باشد. زندان بهترین فرصت یادگیری فضائل اخلاقی و معارف دینی برای ارتباط با خدا می باشد.

در بازدید امام جمعه ارومیه از زندان ارومیه که دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری و مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی وی را همراهی می نمودند از بخش های مختلف تولیدی و کارگاهی زندان ارومیه در مجموعه بنیاد تعاون زندانیان استان بازدید نمود.

نماز جماعت به امامت امام جمعه ارومیه زندان بهترین فرصت یادگیری فضائل اخلاقی و معارف دینی برای ارتباط با خدا می باشد.

وی در این بازدید در جریان وضعیت اشتغال زندانیان و نحوه اعزام بکار و پرداخت حق الزحمه بر پایه کار مولد زندانیان قرار گرفت و اقدامات مسئولین امر را برای اصلاح رفتار زندانیان با همت و همدلی تحسین کرد.

در ادامه بازدید حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ضمن حضور در بین زندانیان نمازگزار از مجتمع فرهنگی تربیتی شهید سید اسدالله لاجوردی ارومیه بازدید نمود.

امام جمعه ارومیه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) زندان ارومیه در سخنانی گفت : زندان فرصت خوبی برای خودسازی و تقویت قدرت روحی برای زندگی سعادتمندانه در اجتماع است وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه شعراء به اهمیت ذکر و شکرگذاری در بیان صفات انسان مومن اشاره نمود و گفت : حال که گرفتار قضاء وقدر مجبور به تحمل حبس هستید از این فرصت بهترین استفاده را برای عهد بستن با خدا بهره ببرید و حال که به همت مسئولین تحمل عوارض حبس بر شما آسان می گردد، امکانات فرهنگی و خدمات رفاهی برای بهره مندی شما از فضایل در گوشه حبس نیز مهیا است باتوکل بر خدا شرایط خود با این وضعیت وفق دهید و از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتباط با خدای تبارک تعالی بیشتر کنید.

وی گفت این محیط زندان بهترین فرصت ذکر و یادگیری فضائل اخلاقی و معارف دینی جهت ارتباط با خداست و به این وسیله تحمل انسان بر مصائب بیشتر می گردد و زمانی که از این چند روز تحمل زندان آزاد می گردید با آموزش حرفه ای مناسب برای تامین معاش آبرومندانه و قدرت روحی بالا که آثارش در کلام و عمل شما به عنوان شهروند مسلمان در جامعه نمود خواهد داشت برا خانواده و همشهریان خود را عرضه نمایید و این کارکرد زندان در آئین تربیتی اسلام با اهمیت می باشد .

وی در پایان از بخش های کتابخانه ، مدرسه بزرگسالان هدایت، دارالقرآن ، زورخانه ، باشگاه ورزشی و مجتمع حرفه آموزی و کارگاه های عملی زندان ارومیه بازدید بعمل آورد.

زندان بهترین فرصت یادگیری فضائل اخلاقی و معارف دینی برای ارتباط با خدا می باشد.

این بازدید از ساعت ۱۲ ظهر آغاز و در ساعت ۱۴/۳۰ با تحسین و تقدیر از مسئولین امر بهبود وضعیت زندان ها و زندانیان در استان آذربایجان غربی پایان یافت .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha