آزادی 21 زندانی از بازداشتگاه همدان به همت مددکار اجتماعی زندان

مددکاری شغلی است آمیخته به عشق، مهارت و هنر. در زندانها با توجه به شرایط ویژه فرد زندانی، مددکاران خدمات قضایی و اجتماعی را همزمان به افراد ارائه می کنند. مددکاران زندان برای بازیابی وضعیت روحی و روانی زندانیان،توانمند سازی شغلی و مهارتی، رفع مشکلات شخصی و ناهنجاری های شخصیتی، موضوعات خانوادگی و ارائه کمک های حقوقی به فرد زندانی در جهت دستیابی به شرایط بهتر زندگی تلاش می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، زندان ها نیازمند حضور مددکاران در محیط زندان هستند تا ضمن رسیدگی به وضعیت فردی زندانی و کمک به بازیابی حالات روحی و روانی شخص، در جریان پرونده قضایی او قرار گرفته و کمک های حقوقی، مشاوره های فردی و بررسی وضعیت خانوادگی فرد به منظور ارائه خدمات مطلوب را برایش اجرایی کند.
مهرداد همزه رئیس بازداشتگاه همدان با تاکید بر شغل مددکاری به عنوان حرفه ای جذاب گفت: یکی از حوزه های جذاب و البته مورد نیاز برای بهبود عملکرد زندان ها و پیگیری وضعیت مددجویان ساکن در این مرکز، مددکاری است. حرفه ایی که قرار است تمرکزش را بر بهبود وضعیت حال و آینده اقشار آسیب دیده بگذارد. وقتی از زندان حرف می زنیم با توجه به محدودیت های فرد زندانی در زمان حبس طبیعتا کار مددکاری آثار اجتماعی و فردی بیشتری پیدا می کند.
وی افزود: مددکار زندان با توجه به جامعه هدفش، خدماتی را برای فرد زندانی و سایر اعضای خانواده وی در نظر می گیرد که با حضور مستمر در اندرزگاه ها و بازدیدهای میدانی از وضعیت زندگی خانواده زندانی بر اساس اولویت بندی به رفع نیازهای جامعه هدف می پردازد.

رئیس بازداشتگاه همدان در ادامه با تقدیر از مددکار این مرکز گفت: این مهم در بازداشتگاه همدان به خوبی در حال انجام است و از آنجائیکه زندانیان علاوه بر مشکلات جسمی و روحی، نیازمند کمکهای قضایی و حقوقی می باشند مددکار این مرکز توانسته است با حضور در محل اسکان زندانیان ضمن ایجاد ارتباط چهره به چهره با متهمین موجب تقویت روحیه آنان گردیده و از طریق ارتباط با کانون وکلا، دعوت از خیرین و ایجاد صلح و سازش بین شاکی و متشاکی، از ابتدای سالجاری زمینه آزادی تعداد 21 نفر از مددجویان بازداشتگاه همدان را فراهم نماید.

لازم به ذکر است همزمان با مراسم پاسداشت شهدای خدمت در بازداشتگاه همدان از اقدامات شایسته حوزه مددکاری در آزادی متهمین تقدیر بعمل آمد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha