تقدیر از ۲۱۰ خیّر حوزه حمایت خانواده و اهدا ۱۵۰بسته معیشتی با آزادی ۲ زندانی نیازمند

در شب ششمین روز خرداد ماه با حضور رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندانهای استان و مسئولین شهرستان نسیم پر برکت مهرورزی در تالار شهدای خوی موجبات امیدواری و دلگرمی خانواده زندانیان نیازمند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، شامگاه روز یکشنبه ۶ خرداد ماه همایش تجلیل از خیرین ویژه حمایت از خانواده زندانیان با عنوان نسیم مهر به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان با حضور دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری ، مدیرکل زندان های استان و جمعی از مسئولان قضایی، اجرایی، نظامی و جمعی از مردم خیر و نیک سیرت در شهرستان خوی برگزار شد.

دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، آیت ا... دکتر رئیسی و همراهان ایشان به خصوصیات بارز این شهید بزرگوار و توجه ایشان به واقعیت های پدیده اصلاح و تربیت در زندان ها پرداخت و گفت: یکی از تاکیدات شهید دکتر رئیسی در زمان حضور خود در قوه قضائیه، حضور خیّرین در زندانها و احساس واقعی همدلی برای رفع مشکلات زندانیان نیازمند بود و نتیجه آن فرهنگ توجه به زندانیان و خانواده های آنها و همین جمع با صفای خیّرین است.

عتباتی ادامه داد: توجه به محرومان، مستضعفان و انسان‌های نیازمند و دردمند مورد تاکید ایشان بود و جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کردند. وی افزود: توجهی که شهید رئیسی به مردم در همه عرصه ها داشت اجازه نمی داد که این عزیز بزرگوار پشت میز نشین باشد و عزتی که خداوند متعال برای خدمت به مردم مستضعف و رنج دیده عنایت نمود، خود خریدار این شهید و همراهانش شد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به کمک ۳۲ میلیارد تومانی و تهیه ۲۲ هزار بسته معیشتی به خانواده های زندانیان نیازمند استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این کمک ها نشان دهنده این هستند که مردم نیک سیرت و خیر پای کار هستند و کمک به نیازمندان که بخشی از همین زندانیان دربند هستند را وظیفه شرعی و اخلاقی خود که ریشه در فرهنگ و مذهب دارد می دانند. عتباتی در پایان بیان داشت: در حال حاضر ۶۴۲ زندانی مالی و جرایم غیر عمد که غالباً افراد آبرومند و سرپرست خانواده می باشند گرفتار زندان هستند و نیازمند کمک های خیرخواهانه شما می باشند تا از بند رهایی و به کانون گرم خانواده خود بازگردند و از این رو از تمامی خیرین استان می خواهم که مثل همیشه دست دستگاه قضایی را گرفته و برای آزادی این زندانیان کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امامی رئیس دادگستری و حجت‌الاسلام والمسلمین رشتبر دادستان عمومی و انقلاب خوی نیز در ابتدای این آیین ضمن خوشامدگویی گزارشی از اقدامات این حوزه قضایی در راستای آزادی زندانیان و کمک به خانواده های زندانیان نیازمند ارائه و گفتند که در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان توسط خیرین انجمن حمایت از زندانیان جمع آوری و از محل این کمک ها در سال گذشته ۶۵ نفر و در دوماهه سال جدید، ۴۴ زندانی مالی و جرایم غیر عمد آزاد و همچنین به خانواده های زندانیان نیازمند تحت پوشش کمک گریده است.

فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان آذربایجان غربی هم ضمن تقدیر از حضور دکتر عتباتی در این مراسم و توجهات ویژه ایشان و دستگاه قضایی در سراسر استان به امر زندان و زندانیان گفت :16 مرکز انجمن حمایت زندانیان در استان آذربایجان غربی در سال گذشته و دو ماهه اخیر سال جاری پای کار میدانی و جعادی کمک به خانواده زندانیان نیازمند بودند وی گفت همین روی داد اخیر در این چند روز منتهی به خرداد در شهرستان خوی آثار برکاتارزنده ای داشته است بیش از 800میلیون ریال رهن مسکن استیجاری خانوار های نیازمند پرداخت شده و با همیاری خیّرین با اعتبار بیش از 500 میلیون ریال دو زندانی از همین شهرستان خوی آزاد شده است وی به اختصاص 150 بسته معیشتی به ارزش بیش از 4 میلیارد ریال اشاره کرد و از تمامی خیرین که کمک حال خانواده های زندانیان نیازمند هستند تجلیل نمود.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از 210 نفر خیّر شهرستان خوی با اهداء لوح تقدیر توسط دکتر عتباتی تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha