رسیدگی به ۷۸۱۵ درخواست در پایش ۲۴۵ نفره قضات از زندان‌های استان تهران

دومین جلسه کاهش جمعیت کیفری استان با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب تهران به‌میزبانی ندامتگاه ورامین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، رئیس محاکم و ۲۴۵ نفر از معاونین و سرپرستان دادسراها و قضات ناظر، دومین جلسه کاهش جمعیت کیفری در ندامتگاه ورامین برگزار شد و قضات با توجه به طرح طبقه‌بندی زندان‌ها در ندامتگاه‌های استان، به‌صورت ویدئو کنفراس در این جلسه حضور داشتند.

در این پایش، رئیس کل دادگستری استان تهران به ۵ هزار زندانی واجدالشرایط ۷ روز مرخصی اعطاء کرد.

با شناسایی ۸۰ زندانی بی‌بضاعت، دارای شاکی خصوصی و محکوم به پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال جریمه نقدی، خیّرین حوزه معاونت دادستانی تهران در امور زندان‌ها، مرکز خدمات اجتماعی، انجمن‌ها، ستاد دیه و شورای حل اختلاف، با پرداخت ۱۲۰ میلیاردریال، زمینه آزادی آنان را فراهم کرد.

در ادامه ارفاقات قانونی، با تصویب مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج، ۸۰ زندانی برای دریافت تسهیلات به موسسات معرفی شدند تا زندانیان زمینه رضایت شکات را فراهم نمایند.

در این پایش، ۱۵۵ زندانی مشمول مرخصی پایان حبس شدند و از ندامتگاه‌های استان آزاد شدند.

درخواست کتبی ۲۵۰۰ زندانی برای استفاده از نهادهای ارفاقی در شورای طبقه بندی زندان‌های استان به شور و مشورت اعضاء قرار می‌گیرد و نتیجه آن، به زندانیان ابلاغ می‌شود.

گفتنی است در این آئین رئیس کل دادگستری استان از خدمات ارزنده سید حشمت الله حیات‌الغیب مدیرکل و دکتر برزگر معاون قضایی اداره کل زندان‌های تهران تقدیر کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha