پرداخت حقوق و دستمزد 23 میلیارد تومانی به خانواده زندانیان شاغل در یزد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی یزد با بیان این‌که 700 زندانی این استان در صنایع و کارخانجات مشغول به کار هستند، گفت: در سال گذشته 23 میلیارد تومان حقوق زندانیان شاغل در صنایع به حساب خانواده آنها در استان یزد واریز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد با بیان این‌که پنجم خردادماه به عنوان روز ملی نسیم مهر و با هدف حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است، اظهار کرد: در منظومه حقوق جزا سه اصل(قانونی بودن جرم و مجازات، مساوات و فردی بودن) حاکم است.

وی افزود: هدف از زندانبانی اسلامی و اجزای مجازات در نظام اسلامی این است که مجازات فقط برای فرد مجرم است و آثار مجازات نباید متوجه خانواده زندانی که بیگناه هستند شود.

مقبلی در ادامه روز ملی نسیم مهر را فرصت مناسبی برای حمایت از خانواده زندانیان دانست و گفت: در این طرح خانواده زندانیان شناسایی و برای حمایت‌های جدی به دستگاه‌هایی نظیر انجمن حمایت از خانواده زندانیان و کمیته امداد استان معرفی می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های یزد با بیان این‌که در حال حاضر شش انجمن حمایت زندانیان به صورت فعال در استان داریم، تصریح کرد: در رأس هیأت مدیره انجمن‌های حمایت دادستان شهرستان‌های استان هستند که خدمات کمک هزینه اجاره منزل، هزنیه آموزشی و تحصیلی، کمک های معیشتی و دیگر خدمات مورد نیاز انجام می‌شود.

وی تعداد انجمن‌های فعال حمایت زندانیان کشور را 241 مورد دانست و بیان کرد: در استان یزد نیز 820 نفر تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان هستند.

مقبلی در پایان با بیان این‌که حدود 700 زندانی استان یزد در سطح کاخانجات و صنایع مشغول به کار هستند، گفت: زندانیان شاغل استان یزد، در سال گذشته 23 میلیارد تومان حقوق دریافت کردند و عین این مبلغ به حساب خانواده آنها واریز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha