پیام مدیرکل زندان‌های همدان به مناسبت «روز روانشناس»

مدیرکل زندانهای همدان ضمن تقدیر از روانشناسان شاغل در این مرکز روز نهم اردیبهشت را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان همدان، بروجنی مدیرکل زندانهای استان همدان ضمن تبریک روز روانشناس در پیامی از اقدامات انجام شده در سطح زندانهای استان در جهت تقویت سلامت روان زندانیان تقدیر کرد.

در پیام وی آمده است:

روانشناسی علمی است که با مطالعه ذهن و رفتار انسان به شناخت اختلالات روانی، انتخاب روش های درمانی متناسب با نوع بیماری و در نهایت درمان فرد نامتعادل می پردازد.

از آنجا که ریشه بسیاری از بیماری های جسمی اختلالات روانی و ذهنی هستند در دنیای امروز نقش روان درمانگر بسیار مهم و حیاتی است. حقیقتا روانشناسان درمانگران تمام دردهای انسانی اعم از دردهای جسمی و روحی هستند.

روانشناس با تجزیه و تحلیل رفتار فرد و بررسی دنیای ذهنی و روانی بیمار، فرد را با ابعاد ناشناخته وجودی خود که عامل اصلی رفتارهایش هستند آشنا می کند و راهکارهایی در اختیارش قرار می دهد تا شناختی عمیق از خود به دست آورده و نسخه بهتری از خود ارائه دهد.

روان‌شناسان در ایجاد یک جامعه سالم، بانشاط و پویا نقش بسزایی دارند. آن‌ها با ایجاد تعادل و هماهنگی در دو بعد جسمی و روانی، فرد را در افزایش سطح عملکرد کمک می کنند تا نتایج مطلوبتری بدست بیاورد.

نامگذاری نهم اردیبهشت در تقویم ملی به نام روز روانشناس، نشان از اهمیت بالای مسائل روانی در هدایت رفتار و میزان عملکرد فردی و گروهی افراد جامعه دارد. از آنجا که زندان محلی برای نگهداری افرادی است که به طور سهو یا عمد با هنجارشکنی و تخطی از قوانین از زندگی اجتماعی محروم شده اند، بهترین راهکار برای بازاجتماعی نمودن این افرد شناخت باورها و الگوهای نادرست ذهنی آنها و تطبیق آن با شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه است که این مسئله اهمیت شغل روانشناس در زندانها را دوچندان می کند.

ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه و روز روانشناس، از همکاران عزیزم در واحد روانشناسی زندانهای استان همدان که تلاش می کنند تا انسانی را از رنج های ذهنی و دردهای روانی نجات داده و راه رسیدن به آرامش روحی را به او بیاموزند نهایت قدردانی را به عمل می آورم. همچنین این روز را خدمت تمامی کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند و مقدمات شادی و نشاط را در جامعه فراهم می کنند تبریک می گویم.

حمزه بروجنی

مدیرکل زندانهای استان همدان

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha