حضور روزانه 2000 زندانی ندامتگاه تهران بزرگ در طرح اجتماع درمان‌مدار

مهارت‌های اساسی زندگی با عنوان طرح اجتماع درمان مدار با مشارکت حداکثری زندانیان در ندامتگاه تهران بزرگ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، مدیر ندامتگاه تهران بزرگ از اجرای طرح TC 'اجتماع درمان مدار' با رویکرد اجتماعی، روانشناسی و خود یاری برای زندان ندامتگاه خبر داد و گفت: عنصر جوهری این طرح،اجتماع می‌باشد زیرا در روش درمان گروهی ، وقتی زندانی در جمع قرار می گیرد و به تعامل با دیگران می پردازد، مهارت‌های مشارکت جمعی را می‌آموزد و باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد شده و آموزش مهارت های گروهی موجب کاهش آسیب در زندان می‌شود.

علی مدبر ادامه داد: تی سی در سالن سلامت زندان اجرا می شود و شرط حضور در این کلاس‌ها، تمایل شخص به تغییر می باشد. زندانیان روزانه بین یک تا یک و نیم ساعت بر روی صندلی می نشینند و با کمک یکی از روانشناسان زندان و مشارکت خود زندانیان با رعایت قوانین و انضباط گروهی، مهارت های مهم زندگی از جمله، کنترل خشم، ارتباط موثر با دیگران، مدیریت و کنترل استرس، مدیریت هیجانات، مهارت تصمیم گیری و ... را می آموزند.

وی تصریح کرد: در این طرح که روزانه در 8 سالن زندان اجرا می شود به طور میانگین بیش از 2000 زندانی مشارکت دارند و در آن به همه ی مقوله های ایجاد کننده ی مهارت های زندگی از جنبه های زیستی، روانی و اجتماعی، به صورت همزمان و با اولویت ابعاد روانی و اجتماعی ، می پردازد.

کاهش آسیب رفتارهای پرخطر از مهمترین هدف اجرای طرح درمان اجتماع مدار است که باعث شده زندانیان در زندان و همچنین بعد از رهایی از زندان از آسیب های اجتماعی به دور باشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha