با فرهنگ سازی در مدارس شاهد کاهش آمار ورودی به زندان ها و کاهش جرائم خواهیم بود

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس و محمد رضا حداد بازدید معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان در معیت رضا مقبلی مدیرکل زندان های استان یزد از قسمت های مختلف زندان مرکزی یزد بازدید و در پایان نشستی پیرامون کمک خیرین جهت گسترش اشتغال و آزادی زندانیان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل زندان های استان یزد، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در بازدید از قسمت های مختلف زندان مرکزی یزد، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای برای زندانی ها بسیار موثر است و زمانی که فرد آزاد می شود می تواند شغلی برای ایجاد و برای خانواده اش کسب درآمد کند.

با فرهنگ سازی در مدارس شاهد کاهش آمار ورودی به زندان ها و کاهش جرائم خواهیم بود

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با تاکید بر آماده سازی هر چه سریعتر طرح مطالعاتی زندان جدید یزد، اظهار داشت: برای آماده سازی این زندان نمی توان به یکباره اقدام کرد بلکه به صورت فاز به فاز و با مشارکت استان و قوه قضاییه این کار امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه اقدامات شورای حل اختلاف بسیار حائز اهمیت و اثرگذار است، افزود: شورای حل اختلاف در طول سال اقدامات ارزنده ای انجام می دهند و اگر خیرین در این خصوص هم بتوانند ورود کنند، شاهد کارهای ماندگاری خواهیم بود.

وی ادامه داد: خیرین در استان یزد در بسیاری از زمینه ها ورود کرده اند که منشا خیرات و برکات زیادی بوده و اگر در بحث آزادی زندان ها هم ورود کنند، شاهد بازگشت بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد به جمع خانواده هایشان خواهیم بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر مسئله فرهنگ سازی در سطح جامعه بالاخص کودکان و نوجوانان، عنوان کرد: اگر بتوانیم در مدارس نسبت به فرهنگ سازی اقدام کنیم، در آینده شاهد کاهش آمار ورودی به زندان ها و کاهش جرائم خواهیم بود.

با فرهنگ سازی در مدارس شاهد کاهش آمار ورودی به زندان ها و کاهش جرائم خواهیم بود

رضا مقبلی مدیر کل زندان های استان یزد با بیان اینکه اصلاح و تربیت کار آسانی نیست بسیار کار سختی است اما محقق شدنی است اظهار کرد: خانواده و اجتماع باید در امر اصلاح و تربیت مددجویان زندانی مشارکت داشته باشند تا شاهد کاهش بازگشت مجدد زندانیان به زندان باشیم.

وی با اشاره به اینکه کار آفرینان در زمینه اصلاح و تربیت مددجویان نقش مهمی دارند ادامه داد: فرآیند اصلاح تربیت در این اداره کل در پنج مرحله شامل بررسی سلامت جسم، سلامت روح روان، اقدامات فرهنگی، اشتغال و اقدامات اجتماعی و مراقبت بعد از آزادی زندانی صورت می گیرد.

مقبلی مدیرکل زندان های استان یزد افزود: بر طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس برای اولین بار مصوب کردند در راستای ایجاد و توسعه اشتغال زندانیان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که در زندان‌ها حضور یافته و برای زندانیان ایجاد اشتغال و درآمدزایی و تولید داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی اضافه کرد: اکنون اداره کل زندان های استان ظرفیت های خوبی در زمینه تولید صنایع دستی، راه اندازی کارگاه های تولیدی و ایجاد مجتمع اشتغال دارد کار آفرینان می توانند از این فضاها استفاده و در ضمن تسهیلات هم به آنها پرداخت می شود.

مقبلی در پایان با بیان مشکلات زندان ها در خصوص کمبود منابع انسانی گفت: زندان های استان یزد با جذب 50 درصد چارت سازمانی اداره می گردند که این کمبود باعث فرسایش نیروها روبرو خواهیم بود.

با فرهنگ سازی در مدارس شاهد کاهش آمار ورودی به زندان ها و کاهش جرائم خواهیم بود

محمد رضا حداد بازدید معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد به تلاش مضاعف مجموعه شورهای حل اختلاف استان اشاره کرد و گفت:‌ در استان یزد تنها ۲۴ پرونده مسن بالای یکسال وجود دارد و در اجرای احکام شورا نیز ۲۴۱ فقره پرونده مسن بالای یکسال وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

حداد در ادامه از تایید ۸۸ درصدی آراء صادره در شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: سعی بر اتقان حداکثری آراء در مجموعه شورای حل اختلاف بوده است و در یک سال گذشته تنها ۱۲درصد از آراء شورا نقض گردیده است.

پایان خبر//

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha