زندان‌های خراسان جنوبی سال گذشته هدفمند و روبه جلو حرکت کرد

اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی سال گذشته را با برنامه ریزی و هدفمند با کار تیمی و تعاملی سال گذشته در تمامی حوزه ها کارهای خوبی را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی و هیات همراه امروز با رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی و دادستان مرکز استان به مناسبت سال نو دیدارو گفتگو کردند.

رئیس کل دادگستری استان در این دیدار گفت: اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی سال گذشته را با برنامه ریزی و هدفمند با کار تیمی و تعاملی سال گذشته در تمامی حوزه ها کارهای خوبی را ثبت کرد.

حجت الاسلام«موحدی راد» افزود: کسب رتبه های کشوری در تمامی حوزه ها نشان از یک کار تیمی خوب و تعامل مستمر که این افتخارات برای زندان های استان رقم خورد.

وی با اشاره به کارهای عمرانی به ویژه بهره برداری از ساختمان اداره کل که در سال گذشته انجام شد را شایسته تقدیر و تشکر دانست ،ادامه داد: هر توفیقی که برای زندان های استان در سطح کشوری حاصل شود برای دستگاه قضایی استان نیز رقم می خورد.

مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی گفت: امسال در همان ابتدا جلساتی برگزار برای هدف گذاری سال جاری انجام شده است.

«عبدی»افزود: تلاش ها و زحمات شبانه روزی همکاران زندان و تدابیر راهبردی رییس کل دادگستری استان و تعامل بسیار عالی قضات استان موجب شد تا اداره کل زندان های استان در راستای شاخصه های عملکردی سازمان زندان ها از رتبه دوم کشوری در نیمه اول سال به رتبه اول در نیمه دوم سال با اختلاف ۱۰ امتیاز، ارتقاء یابد و این افتخار بزرگ را به تمامی همکاران خدوم و دلسوز زندان و دادگستری استان می باشد.

وی ادامه داد : بازدیدهای مداوم و مکرر قضات از زندان های استان و دستورات قضایی آنان، پیگیری های مستمر روسای زندان های استان باعث شده در تمامی شاخص های قضایی مانند ارفاقات قانونی، تعلیق مجازات، پذیرش توبه، مرخصی زندانیان، انتقال به موطن و استفاده از پابند الکترونیکی در کشور رتبه های خوبی کسب کردیم.

«علی عبدی» به اقدامات جهادی اداره کل زندان ها اشاره کرد و گفت: تجهیز و راه اندازی اندرزگاه معراج با تعامل حوزه علمیه شهرستان، ایجاد اندرزگاه قرآنی و واندرزگاه روان درمانی جهت ایجاد روحیه و انگیزه در جهت سلامت مددجویان و سپس اشتغال آنان از طریق حرفه آموزی در رشته های مختلف در کارگاه های زندان ،برگزاری اردوهای زیارتی داخل و خارج استان برای زندانیان اندرزگاه زنان و اندرزگاه معراج، کسب رتبه های برتر در مسابقات قرآنی و اذان، مسابقات هنری به ویژه تئاتر عنوان کرد.

وی عنوان کرد در سال گذشته 968 بازدید از خانواده های زندانیان نیازمند صورت گرفته که منجر به کمک های نقدی و غیر نقدی،اشتغال زایی خانواده زندانیان و... شده است.

وی اظهار داشت : یکی از علل اصلی ارتکاب جرم و افزایش جمعیت کیفری، بیکاری و تبعات ناشی از آن می‌باشد که غالباً ریشه در فقدان مهارت شغلی دارد، سازمان زندان‌ها امکان حرفه‌آموزی و اشتغال تمامی زندانیان متقاضی را در دستورکار خود قرار داده است.

زندان های خراسان جنوبی سال گذشته هدفمند و روبه جلو حرکت کرد

وی افزود:کاهش آسیب‌های حبس، توانمندسازی، خودکفایی و خوداشتغالی زندانیان در حین حبس و پس از آزادی، بازگشت محکومان از چرخه جرم به چرخه تولید جامعه، بازسازگاری اجتماعی زندانیان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده، کمک به رفع نیازهای مادی و معنوی محکومان و خانواده‌های آنان و کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان، از جمله اهداف مهم سازمانی از برگزاری دوره‌های آموزشی شغلی و ایجاد اشتغال برای زندانیان می‌باشد.

«عبدی» با بیان این که سال گذشته با توجه به انعقاد تفاهم نامه آموزشی با ادارات فنی و حرفه ای،سازمان جهاد کشاورزی ومیراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان توانستیم در حوزه حرفه آموزی تعداد 247 دوره برگزار کنیم ادامه داد: در سال گذشته مسابقات مهارت زندانیان در 9 رشته با شرکت 77 نفر به میزبانی زندان مرکزی و بازداشتگاه عمومی بیرجند در مرداد ماه برگزار شد.

وی تصریح کرد:در زمینه توسعه و بهسازی فضای کارگاه های حرفه آموزی نیز توسعه و تجهیز کارگاه پیرایشگری،تراش سنگ های قیمتی و حوله بافی ویژه مردان در زندان مرکزی را شاهد بوده ایم.

وی بااشاره به این که توسعه فضای اشتغال کارگاهی به میزان 1100 متر در زندان های مرکزی،قاین،فردوس و بازداشتگاه انجام شده است افزود:از دیگرکارهای مهم توسعه اشتغال کارگاهی با حقوق و دستمزد،توسعه اشتغال اعزام بکار و اشتغال نشسته را نیز داشته ایم.

مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته تا بهمن ماه بیش از 22 میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت که این میزان در سال گذشته 12 میلیارد تومان بوده است.

«عبدی» افزود: با توجه به اعتبارات ابلاغی و تخصیص به مرکز مراقبت بعد ازخروج زندان ها 39 نفر از زندانیان آزاد شده واجدشرایط به بانک های عامل معرفی که فقط 31 نفر تسیهلات دریافت و هم اکنون 8 نفر در نوبت واریزی می باشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha